Smokk om natta

Lievebaby

Glad i forumet
Leona bruker kun smokk når hun skal sove (vil sjeldent ellers ha den), men når hun sovner så detter den som regel ut.... Problemet er at hun etter et par timer våkner og skriker etter smokken og dette gjentas flere ganger om natta (hun sovner med en gang hun har fått den). Vi har nå flyttet henne over på eget rom og hun våkner litt sjeldnere, men det føles ikke slik når jeg nå må ut av senga KUN for smokken.....(greit den ene gangen i 3-tida hvor hun skal ha pupp)

Flere babyer som våkner kun for smokk om natta? når lærer de å ta inn smokken selv??? hun klarer det jo på dagtid når hun leker med smokken - men det er kanskje tilfeldlig?

ORIGINAL: lievebaby

Leona bruker kun smokk når hun skal sove (vil sjeldent ellers ha den), men når hun sovner så detter den som regel ut.... Problemet er at hun etter et par timer våkner og skriker etter smokken og dette gjentas flere ganger om natta (hun sovner med en gang hun har fått den). Vi har nå flyttet henne over på eget rom og hun våkner litt sjeldnere, men det føles ikke slik når jeg nå må ut av senga KUN for smokken.....(greit den ene gangen i 3-tida hvor hun skal ha pupp)

Flere babyer som våkner kun for smokk om natta? når lærer de å ta inn smokken selv??? hun klarer det jo på dagtid når hun leker med smokken - men det er kanskje tilfeldlig?

Kun smokk når han søv og ikkje alltid da heller, tar den ut og leiker med den. Har egentlig "forbanna" heile den smukken av og til når han som du seier våkner fordi den har dette ut. Han får mat ein gong og da, men stort sett er det smukken som skal på plass igjen[:D]

Skjønner du blir sliten. Jeg må somregel opp en gang på natta for å gi han smokken. Men føller ikke det er så gale når det bare er 1 gang.

Men jeg har en vennine som sliter med samme problem som deg. Og jenta hennes er 7,5 mnder. Og hun klarer å putte smukken i munnen selv nå. Men hun sover med smukkholder(vet ikke hva det heter jeg) slik at hun skal slippe å lete gjennom hele senga etter smokken

i natt gav jeg smukk en gang før jeg la meg.. er det midt på natta blir det lett til at puppen blir slengt frem. i natt halv 2 og 5.15 men prøver alltid med smukken først. Om han bare skriker høyere når jeg dytter inn smukken gir jeg lett opp.. 

Jeg har sånn "smokke-feste-bamse" eller hva det heter - så slipper å lete etter smokken.....men kanskje jeg burde invistert i sånn pute ja, noen som har erfaring med det? vil gjerne at hun skal snarest mulig lære å ta inn smokken selv [:)]

Når mannen min hadde henne to netter, så klarte hun seg uten mat - men våknet destod hyppigere for smokken....
Merker at jeg gir fort pupp for å få henne til å sove tyngre og lengre av gangen (uten å våkne for smokk) - men litt irriterende når jeg vet at hun egentlig klarer seg uten mat om natta...

ORIGINAL: *Mariet*

ORIGINAL: lievebaby

Jeg har sånn "smokke-feste-bamse" eller hva det heter - så slipper å lete etter smokken.....men kanskje jeg burde invistert i sånn pute ja, noen som har erfaring med det? vil gjerne at hun skal snarest mulig lære å ta inn smokken selv [:)]

Når mannen min hadde henne to netter, så klarte hun seg uten mat - men våknet destod hyppigere for smokken....
Merker at jeg gir fort pupp for å få henne til å sove tyngre og lengre av gangen (uten å våkne for smokk) - men litt irriterende når jeg vet at hun egentlig klarer seg uten mat om natta...

Jeg var omvendt - det var lettere å prøve å gi han tutten enn å tusle ut på kjøkkenet i søvne for å lage flaske til han[8|]
Til å begynne med våknet han oftere for tutten, så skjeldnere, så nesten ikke i det hele tatt [:)]
TROR kanskje at når han har lært seg å sove uten å våkne, da sover han så tungt at han ikke får med seg at tutten går ut.

Lykke til snuppa [:)]

Ja, forstår godt den altså - fy søren - stå opp om natta å lage til flaske, mye lettere med pupp då ja [:)] applaus til alle dere som gir/har gitt MME om natta! [:)]

Harald våkner ofte for smokk på kvelden. Dvs, altså, stort sett en gang mellom at han er lagt og jeg legger meg. Men ikke på natta. Han våkner da også, men han våkner for pupp da. Det hjelper ikke med smokk.

På dagen klarer han utmerket å putte inn smokken selv, men det virker som om han bare ikke kommer på tanken om at han kan prøve engang, om natta... Den henger etter sånn smokke-snor festet i pysjen hans, men...

Et råd (for litt større barn kanskje) er å knytte fast flere smokker i senga, med maks ti cm lang snor så de ikke klarer feste seg i den på noe vis, knytte fast minst en på hver side, i sprinklene. Da vet de alltid hvor den er (Og  den nappes ut når de snur hodet, hvilket visstnok skal gjøre at de ikke venner seg til å sove med smokken i munnen, og derfor ikke våkner av at den er borte...) Vi har ikke innført dette, mye i hovedsak fordi han det meste av natta sover mellom oss i vår seng, og vi kan jo ikke knytte fast smokker i oss selv heller da [;)] Men jeg har lurt på å gjøre det i vugga hans. Eneste er at han bare vil ha en spesiell type smokker, og disse har ikke "ring", så det er ikke like lett å knytte dem fast kanskje...

hva med å bruke litt gaffateip?

[;)][;)][8D]

Samme problem her enkelte netter.. Men hun sover uten smokk fra kl 18.30 til kl 03... da har hun sovet den tunge søvnen og begynner da å "lete" etter smokken! Må av og til opp hvert kvarter for å putte den i igjen, for hun er trett enda....! [:'(]

Så jeg venter også på at hun skal putte den i selv, men jeg tror det tar noen mnd til ja.... [&:]

ORIGINAL: Primrose

hva med å bruke litt gaffateip?

[;)][;)][8D]

Ja, endelig et effektivt konkret tips!! thanx [8D]

ORIGINAL: Kidada

ORIGINAL: vand

Samme problem her enkelte netter.. Men hun sover uten smokk fra kl 18.30 til kl 03... da har hun sovet den tunge søvnen og begynner da å "lete" etter smokken! Må av og til opp hvert kvarter for å putte den i igjen, for hun er trett enda....! [:'(]

Så jeg venter også på at hun skal putte den i selv, men jeg tror det tar noen mnd til ja.... [&:]

Måneder??

Vi har tvillingnevøer på 2,5 år, og de kan fortsatt våkne og grine etter sutten..
Men det er mest fordi de er trøtte og i ørska og ikke finner smokken selv da.. hehe[8D]

Tusen takk. der tok du håpet fra meg! [:@][:@][:@][8D]

ORIGINAL: Kidada

Måneder??

Vi har tvillingnevøer på 2,5 år, og de kan fortsatt våkne og grine etter sutten..
Men det er mest fordi de er trøtte og i ørska og ikke finner smokken selv da.. hehe[8D]

Tusen takk. der tok du håpet fra meg! [:@][:@][:@][8D]

Men sånn BTW, hun har sluttet med smokken lenge før hun er 2,5 år, så hun MÅ lære det før!!! [;)][;)][;)]

Har litt samme problem her også. Med storebroren fylte vi sengen med smukker så det alltid er noen om behovet melder seg.

Back
Topp