Smokk og utløpsdato

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hva er vanlig utløpsdato på smokker man kjøper?
Lurer på å begynne smått å kjøpe noen til marsboern, men hvis den går fort ut på dato så er det jo greit å vente. Men er jo mer økonomisk å kjøpe litt nå og da enn alle på en gang!
Kom gjerne med tips om hvilket smokker som er best. Jeg kan absolutt ingenting om emnet :)

Utløpsdato skal stå på pakken :)

Ellers er den beste den ungen din tar, så kjøp litt forskjellige. Det er ikke en som fler unger automatisk tar.

Min var uinteressert i smokk, bare pupp som gjaldt, men det gikk fint det og :) Slipper avvenning ihvertfall :p

Utløpsdato skal stå på pakken :)

Ellers er den beste den ungen din tar, så kjøp litt forskjellige. Det er ikke en som fler unger automatisk tar.

Min var uinteressert i smokk, bare pupp som gjaldt, men det gikk fint det og :) Slipper avvenning ihvertfall :p
Vanskelig å se når man handler på nett...

Hva med å teste de som kommer i gratispakkene først og evnt sjekke andre senere? Det er vel mam og avent (var i sommer i hvert fall). De minste smokkene er ofte 0-2mnd, så brukes ikke så lenge før man skifter str. Aner dog ikke hva som er vanlig holdbarhetstid. Uavhengig av det, når du starter å bruke de bør du alltid sjekke gummien innimellom.

Vent med smokk til babyen er ute. Vi kjøpte ca 1000 stykker, og han tok ingen av dem.
Han tok ikke smokk før han var rundt 5 mnd, og vi angret i grunn på at vi begynte med den, selv om vi på det tidspunktet ikke så noen annen løsning. (Jeg hadde brukket rygg, og kunne ikke amme til enhver tid pga undersøkelser osv, og babyen tok ikke flaske, så noe måtte vi prøve for å roe ham når ingenting annet funket.)

Vanskelig å se når man handler på nett...

Æsj, ja, det skjønner jeg! Men du får jo et par smokketyper i de gratispakkene, også om du skal amme er det uansett anbefalt å vente til ammingen går bra før man begynner, så går jo an å se det an, selv om jeg skjønner godt at du vil ha alt i hus! :)

Vi nøyde oss med de i gratispakkene i begynnelsen. Som flere over har nevnt så varer ikke de første smokkene lenge uansett. Lille her foretrekker mam-smokker, men vet om flere som har babyer som ikke ville ha "vanlig" smokk og som derfor måtte prøve mye forskjellig. Det er lite økonomisk å kjøpe masse smokker du aldri får brukt ;). Ville heller prioritert å gå til innkjøp av gulpekluter.

Back
Topp