Smokk og amming...

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvordan reagerer den lille?
Har lest at de kan streve litt med å ta pupp - hvordan er de da?
Bekymrer meg for at dette er tilfelle her, men kan jo ta feil siden jeg ikke vet hva jeg skal se etter...

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Har ingen gode svar til deg her, for har ikke hatt problemer med amming etter bruk av smokken.

Men vil jo tro at han da ikke klarer å få skikkelig tak i brystet og suger dårlig hvis han får problemer etter bruk av smokken.

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Har ingen gode svar til deg her, for har ikke hatt problemer med amming etter bruk av smokken.

Men vil jo tro at han da ikke klarer å få skikkelig tak i brystet og suger dårlig hvis han får problemer etter bruk av smokken.

Hmmm.. for han får jo ril å amme - men han kaver seg sånn når han skal feste leg. Bare "leker" med knoppen liksom. Må regelrett trykke ham inntil noen ganger, men vet ikje om dette er pga brystspreng eller smokken.
Men er så fint med den smokken noen ganger...vil ikke slutte heller..

Hmmm.. for han får jo ril å amme - men han kaver seg sånn når han skal feste leg. Bare "leker" med knoppen liksom. Må regelrett trykke ham inntil noen ganger, men vet ikje om dette er pga brystspreng eller smokken.
Men er så fint med den smokken noen ganger...vil ikke slutte heller..

Tror ikke det er smokken som er årsak til det.
Kanskje han rett og slett er så sulten at han ikke klarer å konsentrere seg om å koble til puppen :P
Er slik noen ganger her også, spesielt hvis det er lenger enn 3 timer siden sist, og når han er urolig på grunn av mageknip eller er overtrøtt.

Dette lurer jeg på også. Etter over ei uke med konstant skriking gav vi opp og han fikk smokk i går, selv om ammingen ikke er i gang.

Tydelig at han har et enormt sugenehov og han storkoser seg nå med smokken og all mageknip "gikk over".

Blir spennende å prøve amming igjen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Jeg gav Magnus smokk med en gang vi kom fra sykehuset (3.dager gml), men har ikke hatt problemer med amming.

Har hørt at på smokken lærer de et annet sugetak, og at dette kan overføres til amminga. De vil da bare sutte ytterst på brystvorta. Jeg har derfor fulgt med på om han alltid får skikkelig tak med underleppe som brettes ned

Her er det nesten motsatt, babyen får til ammingen godt, men skjønner ikke seg på smokken. Hun plages tydelig når jeg prøver putte smokken inn, og blir kjempesint.

Frøkna her fikk smokk på sykehuset da hun ikke hadde mulighet til å suge på puppen innen seks timer og vi har aldri hatt problemer med ammingen :)

Termin 7.juli

Back
Topp