Smokk nyfødt

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Har en liten på to uker nå som får smokk litt innimellom de siste dagene da hun har et veldig sugebehov (trenger ikke meninger om smokkbruk mtp amming). Ser at hun noen ganger får lysere farge på leppene etter at hun har hatt smokken en stund.. Er dette vanlig?
 
Har en liten på to uker nå som får smokk litt innimellom de siste dagene da hun har et veldig sugebehov (trenger ikke meninger om smokkbruk mtp amming). Ser at hun noen ganger får lysere farge på leppene etter at hun har hatt smokken en stund.. Er dette vanlig?


Ja det er ikke så uvanlig. Du kan jo eventuelt forsøke med en annen smokk.
 
Heldig du er som har baby som vil bruke smokk :p
De to gangene min har tatt den så har hun også vært litt sånn hvit på leppene etterpå, samme som etter hun har sutta pupp. Husker med første at han også ble sånn i begynnelsen så vil tro det er helt normalt. Er nok bare pga iherdig sutting!
 
Skjer noen ganger med lille her også, og hun sutter bare pupp.. trodde det var melka jeg :angelic:
 
Har en liten på to uker nå som får smokk litt innimellom de siste dagene da hun har et veldig sugebehov (trenger ikke meninger om smokkbruk mtp amming). Ser at hun noen ganger får lysere farge på leppene etter at hun har hatt smokken en stund.. Er dette vanlig?

Mini hadde også det de første ukene både av smokk og pupp. Tror han brukte leppene litt mer enn tungen. Nå er han snart 15 uker og blir ikke hvit på leppene :)
 
Last edited:
Heldig du er som har baby som vil bruke smokk :p
De to gangene min har tatt den så har hun også vært litt sånn hvit på leppene etterpå, samme som etter hun har sutta pupp. Husker med første at han også ble sånn i begynnelsen så vil tro det er helt normalt. Er nok bare pga iherdig sutting!

Vil ikke din ta smokk? Her hjelper den veldig innimellom siden hun har veldig sugebehov til tider (kom til verden med tre sår/blemmer på hver arm hvor hun nok har sugd inni magen, haha).. Ble bare bekymra når jeg så fargen på leppene, men da høres det jo normalt ut likevel! Mye man skal lære som førstegangs:hilarious:
 
Vil ikke din ta smokk? Her hjelper den veldig innimellom siden hun har veldig sugebehov til tider (kom til verden med tre sår/blemmer på hver arm hvor hun nok har sugd inni magen, haha).. Ble bare bekymra når jeg så fargen på leppene, men da høres det jo normalt ut likevel! Mye man skal lære som førstegangs:hilarious:

Som de andre her har jeg vært borti det samme:) her ble det litt bedre med annen type smukk;-) vi er glad i de bibs smukkene.

Bare kos deg med muligheten til å bruke smukk på barnet:) skal live deg det blir gull vært å ha i mange situasjoner fremmover:) god hjelp vedr søvntrening/innsovning, når hun har fått vondt, er syk, for å hindre de å spise ting de ikke skal og det skal også bidra til mindre risiko for kybbedød:)

Så bruk den med god samvittighet og drit i hva andre sier;-)
 
Vil ikke din ta smokk? Her hjelper den veldig innimellom siden hun har veldig sugebehov til tider (kom til verden med tre sår/blemmer på hver arm hvor hun nok har sugd inni magen, haha).. Ble bare bekymra når jeg så fargen på leppene, men da høres det jo normalt ut likevel! Mye man skal lære som førstegangs:hilarious:

Ja ikkesant :p Nei, min bare brekker seg. Eller får skeptisk ansiktsuttrykk og spytter den ut som om hun vet at jeg prøver å narre henne, haha. Hun har også enormt sugebehov, så savner veldig det å kunne putte inn smokken innimellom altså :rolleyes:
 
Back
Topp