Smokk - latex eller silikon??

Marie80

Glad i forumet
Nok en problemstilling for førstegangsmamma.. Skal bestille navnesmokk på navnesutten.dk og da må jeg velge mellom latex og silikon. Hva er best?? Aner ikke forskjellen jeg[8D]

jeg likte den blanke tror det er silikon.. (?)  best når han var liten, virket renest...   men tror nok det bare er smak å behag...

Veldig forskjellig hva de små foretrekker. Jeg hadde bestillt begge dele til å starte med, så er sjansen større for at mini`n tar smokk[:)] Også forskjellig hvilken smokkeform de vil ha. Noen vil ha de som er flate, rett fram. Noen vil ha de som bøyer litt oppover....skjønner[8|] Snuppa her foretrekker de som bøyer oppover iallefall!

min nektet de som bøyer forran...   så er veldig forskjellig fra barn til barn... finner fort sin favoritt :) kan være greit å ha litt forskjellig ja, for da venner den seg ikke bare til en...

Jeg har ikke tall for hvor mange forskjellige smokketyper vi var igjennom før snuppa endelig fatta pointet. (Masa veldig med å få henne til å ta smokken fordi hun hadde kolikk) Så man må vel prøve seg frem i jungelen, og noen bomkjøp blir det garantert[8|]

skal ikke bruke smokk vi,ser ikke helt fordelene med det annet enn at vi syns det er søtt

Ja, det er forskjellig hvilke typer de små liker. Noen godtar den første og beste, mens andre er litt mer kravstore.

skal ikke bruke smokk vi,ser ikke helt fordelene med det annet enn at vi syns det er søtt..

vi skulle ikke det vi heller, men noen barn har et stort sutte behov, å trenger den for å roe seg ned....så vi hadde på sykehuset alt...

ORIGINAL: tigerguttimagen

skal ikke bruke smokk vi,ser ikke helt fordelene med det annet enn at vi syns det er søtt

Jo, smokken har en funksjon, den er med på å justere ned sugebehovet til de små.

Jeg er helt enig med tigerguttimagen om at man ikke trenger å begynne med smokk i utgangspunktet. Hadde bestemt meg for det samme selv, men måtte krype til korset da Michelle var litt over en mnd. Da angret jeg stort på at jeg ikke hadde prøvd tidligere, for det var jammen ikke enkelt[8|] Vet mange som ikke bruker smokk, og har det helt fint fordet[:)] Man må vel se an babyen vil jeg tro!

Ja, helt sant! Er mange som ammer som sier at de blir brukt som smokk hvis ikke barnet får smokk, pga sugebehovet.... Og så synes jeg det er bedre å gi ungen smokk enn at den skal begynne å sutte på tommelen, er enklere å slutte med smokken da, den kan man ta ifra dem, verre med tommelen....
Forskjellen på silikon og latex, er at latex er mykere enn silikon, den er hardere. Men er forskjellig hva de liker best, noen vil ha silikon og noen latex.. Så er nok best å prøve seg frem. [:)]

Er også greit å ha noe som kan roe dem ned, hvis det er helt krise, med skriking og sånnt...

ORIGINAL: Emmeline

Mini bruker Nuk silikon, kommer til å kjøpe det til babyen også. Alle jeg har anbefalt nuk smokkene til, sier de sitter som støpt i munnen[:)]

Var nuk sin vi prøvde også med jenta mi også, satt som støpt den [:)]

Silikon!![:)] Det er absolutt best- om babyen din vil ta den (noen babyer er visst mer kresne enn andre) hehe..Her hadde jenta mi så stort suttebehov at hun tok ALT[;)] Men silikon er mye mer slitesterk og mye mer -hygienisk-
Men for all del...Latex er super-dupert det også, mi brukte det etterhvert hun ble eldre, men til bittesmå bebiser anbefaler jeg silikon[:)]

Jeg bestilte navnesmokk i silikon... Var så koselig å få di i posten her om dagen[:D]

ORIGINAL: Lucci

Jeg bestilte navnesmokk i silikon... Var så koselig å få di i posten her om dagen[:D]

Det har jeg også gjort[:D] Bestiller på navnesutten.dk, rimelige og kjempesøte! Superrask leveringstid også[:)][:)]

ORIGINAL: Pumpkinmamma

Det har jeg også gjort[:D] Bestiller på navnesutten.dk, rimelige og kjempesøte! Superrask leveringstid også[:)][:)]

Bestilte du de runde fra 0-36 mnd?

ORIGINAL: Marie80

ORIGINAL: Pumpkinmamma

Bestilte du de runde fra 0-36 mnd?

Ja[:)] Noen med og noen uten ring..[:)]

Back
Topp