Smokk - igjen!

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som slet med å få babyene til å bruke smokk, men som til slutt klarte det; Hvordan gikk dere frem? Prøve 10 forskjellige sutter, så plutselig tok de den? Prøvde samme sutt flere ganger, hver dag? Hva var fremgangsmåten?

Jeg ser på gamle bilder av storebror, og de første bildene jeg har av ham med sutt i munnen på dagtid utenom soving er 3,5 mnd gammel, altså 1 mnd eldre enn det lillebror er nå. Jeg tenker også at når han blir mer i den alderen der han tar tak i ting og fører det til munnen, at sutten blir mer naturlig? Ikke vet jeg.... Vi fortsetter å prøve! Fikk trøstsmokken i posten i dag, men den ser veldig lik ut den fra Nip jeg kjøpte igår som han nektet å ha i munnen :P

Dere som slet med å få babyene til å bruke smokk, men som til slutt klarte det; Hvordan gikk dere frem? Prøve 10 forskjellige sutter, så plutselig tok de den? Prøvde samme sutt flere ganger, hver dag? Hva var fremgangsmåten?

Jeg ser på gamle bilder av storebror, og de første bildene jeg har av ham med sutt i munnen på dagtid utenom soving er 3,5 mnd gammel, altså 1 mnd eldre enn det lillebror er nå. Jeg tenker også at når han blir mer i den alderen der han tar tak i ting og fører det til munnen, at sutten blir mer naturlig? Ikke vet jeg.... Vi fortsetter å prøve! Fikk trøstsmokken i posten i dag, men den ser veldig lik ut den fra Nip jeg kjøpte igår som han nektet å ha i munnen :p

Lurer jeg også på :-P Husker storesøster også ikke tok så mye sutt før hun var nærmere 4 mnd, men hun tok jo litt etter bare litt øving.

Angående Nip, er ikke den mer flat enn rund? Så på bilde på nettet før jeg bestilte og den så også kortere ut i selve tutten, enn f eks trøst sin? Trøst brekker mi tulle seg veldig av.

Lurer jeg også på :p Husker storesøster også ikke tok så mye sutt før hun var nærmere 4 mnd, men hun tok jo litt etter bare litt øving.

Angående Nip, er ikke den mer flat enn rund? Så på bilde på nettet før jeg bestilte og den så også kortere ut i selve tutten, enn f eks trøst sin? Trøst brekker mi tulle seg veldig av.

Nip Cherry het den :)

Vi bare prøvde mange forskjellige. Og siden hun tok nuk tuten på flasken prøvde vi i smokk også. Hun tok ikke den med en gang. Vi kjøpte både en i silikon og en 2pakning i latex(?!). Hun tar best den i silikon synes jeg da, vet ikke om det kun er pga det er den vi har gitt henne mest eller hva

Jeg prøvde forskjellige, mange ganger i løpet av dagen, flere dager etter hverandre. Tror jeg prøvde ulike typer om hverandre, og så hvilke hun hadde lengst. Prøvde når hun ikke skrek og ikke var opptatt av noe annet. Hun tok nip mest, men ikke helt. Så fikk jeg vite at det finnes både silikon og lateks, så da fant jeg samme type som den hun likte best, bare i lateks i stedet for silikon, og da plutselig satt den :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Lillebror var ikke noe glad i smokk til å begynne med ville bare ta den når han begynte å bli sulten, men siden jeg ikke ammer så har jeg bare prøvd å gi han den forde, pga sugebehovet..
bruker stort sett mam, men har en avent smokk å.. han tar begge nå og virker som om han er mer glad i smokk nå, enn før:)

Så her funka det å prøve det samme merket hver dag;)

☆★hilsen meg★☆

Back
Topp