smokk- hvor tidlig?

smil

Blir kjent med forumet
Guttungen er bare 6 dager men har et ernormt sugebehov. Så da lurer jeg på hvor tidlig kan man starte med smokk? Han sover hele natten- bare avbrutt av to amminger- men sover ikke i det hele tatt på dagen....ikke en halvtime engang så sant han ikke sutter på puppen.... Han sovner alltid ved puppen og når jeg legger han ned så begynner han å gråte..og da har vi brukt en lillefinger for å roa han ned...men det hadde vært enklere med en smokk...... Så spm er altså- når begynte dere med smokk?![8|]

Jeg gav Linea smokk andre dagen jeg... Hun måtte ha noe å suge på for å sove, og jeg ble jo så sår at jeg nesten gråt hver gang hun skulle ha pupp! Fikk svære vannblemmer på brystvortene[:o]
Så priser meg lykkelig for det geniet som fant opp smokken[:D]

ORIGINAL: smil

Guttungen er bare 6 dager men har et ernormt sugebehov. Så da lurer jeg på hvor tidlig kan man starte med smokk? Han sover hele natten- bare avbrutt av to amminger- men sover ikke i det hele tatt på dagen....ikke en halvtime engang så sant han ikke sutter på puppen.... Han sovner alltid ved puppen og når jeg legger han ned så begynner han å gråte..og da har vi brukt en lillefinger for å roa han ned...men det hadde vært enklere med en smokk...... Så spm er altså- når begynte dere med smokk?![8|]

Brukte smokk helt fra hun kom til nesten. Pga sutte behov. Går bare bra. men ammer ikke. men mange går det bare bra med.

Brage var 2 uke og 5 daga gammel da han fikk smokk. Har kjempebehov før å sutte! Amminga går fortsatt fint, sugeforvirring har vel mer med flaske å gjøre, pga det e lettere å få melk ut av flaske enn pupp, på en måte... Problemet med sutt e at han sutre kvær gang han miste den, men det går greit.

ORIGINAL: dite

Jeg gav Linea smokk andre dagen jeg... Hun måtte ha noe å suge på for å sove, og jeg ble jo så sår at jeg nesten gråt hver gang hun skulle ha pupp! Fikk svære vannblemmer på brystvortene[:o]
Så priser meg lykkelig for det geniet som fant opp smokken[:D]

Dagen etter at Sondre ble født begynte han med smokk pga sugebehovet hans var større enn hele avdelinga til sammen[:D]
Men han tar puppen og flaska oxo han da..di sier jo at det bør være i orden først..
Lykke til!!

Back
Topp