Smokk fra Apotek 1

Xtal

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Maiblomstene 2020
Noen som vet "aldersgrensen" på smokken fra Apotek 1 babypakker? Den fra Avent. Regner med den er beregnet på nyfødt....?

Njæ, den ser ganske liten ut.

Men det med størrelse på smokk er mest veiledende. Puppen er jo enorm i forhold til størrelsen på en smokk, så uansett hvor stor smokken er går det som regel greit hvis babyen bare vil ha den. ;)

Har lest at man bør vente med smokken til det har gått to uker for at babyen skal læres seg å ta puppen på rett måte, og ikke bli forvirra av smokken...

Har lest at man bør vente med smokken til det har gått to uker for at babyen skal læres seg å ta puppen på rett måte, og ikke bli forvirra av smokken...
Det stemmer forsåvidt. Men om babyen har et enormt sugebehov og bruker mammaen som smokk, mens puppen er veldig sår så er smokken gull. ;) Vår fikk smokk på sykehuset sist, etter hver amming da. Melken kom ikke med en gang og ungen hadde et enormt sugebehov, så da var smokken redningen mens jeg pumpet for å få produksjonen i gang. Hun ble heldigvis ikke sugeforvirret. :)

Jeg hadde kolikkbarn sist gang som ikke tok smokk før det gikk ca 4 mnd (omtrent samme tid som kolikken ga seg), har ingen planer med å vente med å tilby denne gangen og håper jeg slipper gå til innkjøp av smokk som bare fåes kjøpt på spesielle butikker. Jeg utsetter ikke meg selv for 4 nye mnd med helvette om jeg kan klare å unngå det :s fikk mer enn nok med førstemann :p da får hun heller få flaske med mme eller om jeg får til å pumpe så gjør jeg muligens det.
Guttungen ville foresten ikke ha minste smokken i det merket vi kjøpte. Han skulle ha den store.

Back
Topp