Smokk for den kresne?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Poden ville ikke ha smokk ved 5-6 mnder da vi gikk fra fullpumping til amming. Nå er han snart 14 månder og jeg skulle gjerne funnet en narresmokk han liker. Han begynner nemlig (igjen) å ikke gape høyr nok så puppen er så sår. Han sovner også best med noe å sutte på så vi savner en smokk!

han liker best flaskene til avent eller nyfødt medela. Har dere noen tips?

far ligger forresten flat med prolaps og jeg er nå tilbake i permisjon så trenger litt smokkeavlastning
 
Poden ville ikke ha smokk ved 5-6 mnder da vi gikk fra fullpumping til amming. Nå er han snart 14 månder og jeg skulle gjerne funnet en narresmokk han liker. Han begynner nemlig (igjen) å ikke gape høyr nok så puppen er så sår. Han sovner også best med noe å sutte på så vi savner en smokk!

han liker best flaskene til avent eller nyfødt medela. Har dere noen tips?

far ligger forresten flat med prolaps og jeg er nå tilbake i permisjon så trenger litt smokkeavlastning
Åh jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg var helt desperat i flere måneder omtrent og prøvde alle smokker på markedet. 1 1/2 år senere og hun vil fremdeles ikke ta smokk, kun når hun sover i vogn om dagen inne eller på tur.

Kan det være din lille ikke er så smokken interessert ? :confused: På den positive siden blir det én ting mindre å avvende :smiley-ashamed005

Bibs er eneste som er godkjent av minste sjefen i hvertfall, finnes for 40 kr ca på Normal butikker og div. nettsteder. Bare å prøve seg frem:Heartred
 
Når de er så store er det ingen vits å prøve med smokk.. Har ikke lenger sugebehov som en baby har. La han heller legge seg med en liten flaske vann om han absolutt må sutte på noe. Ville kanskje droppet hele den uvanen når han er så stor uansett.
 
Når de er så store er det ingen vits å prøve med smokk.. Har ikke lenger sugebehov som en baby har. La han heller legge seg med en liten flaske vann om han absolutt må sutte på noe. Ville kanskje droppet hele den uvanen når han er så stor uansett.
Trenger ikke bare være for sugebehov, men trygghet og følelsen av "mamma" også:)

Selv brukte jeg smokk leeenge som liten. Fikk ingen negativ innvirkning på tennene. Når jeg var klar så var jeg klar uten mer styr, ferdig med den! ;)
 
Få et annet barn til å vise at det bruker smokk - det virker ofte inspirerende :p

Men ellers gi en smokk rett før hen sovner og prøve litt forskjellig. Mam sine største smokker har vært mest poppis her.
 
Min erfaring er at hvis de ikke vil ha smokk så kan man ikke tvinge de. Prøvde alt med nr 1 og 2, til ingen nytte. Nr 3 derimot elsker smokken sin. Hva med å prøve en bamse, bite leke e.l?
 
Søsteren min begynte med smokk da hun var fylt ett år og fikk et nært forhold til den altså :p
Hun begynte etter å ha begynt hos dagmamma hvor andre barn hadde smokk. Hun roet seg såpass med smokken at hun fikk bruke den til rundt 3 år :p

Så det er mulig. Både å få de til å starte og at smokken blir noe en kan roe seg med. Men de må jo bestemme det selv da. Nevøen min forsøkte på det samme etter å ha begynt i bhg - først da skjønte han hva greia med smokk var etter å ha sett de andre barna bruke det. Men han fikk ikke lov av foreldra da, så ble ikke til at han startet med smokk da.
 
Trenger ikke bare være for sugebehov, men trygghet og følelsen av "mamma" også:)

Selv brukte jeg smokk leeenge som liten. Fikk ingen negativ innvirkning på tennene. Når jeg var klar så var jeg klar uten mer styr, ferdig med den! ;)
Var heldig du da. Kjenner en som fortsatt den dag i dag har tuttetenner.
 
Poden ville ikke ha smokk ved 5-6 mnder da vi gikk fra fullpumping til amming. Nå er han snart 14 månder og jeg skulle gjerne funnet en narresmokk han liker. Han begynner nemlig (igjen) å ikke gape høyr nok så puppen er så sår. Han sovner også best med noe å sutte på så vi savner en smokk!

han liker best flaskene til avent eller nyfødt medela. Har dere noen tips?

far ligger forresten flat med prolaps og jeg er nå tilbake i permisjon så trenger litt smokkeavlastning

Har ei som er KJEMPE kresen, og gud vet hvor mange forskjellige smokker vi har prøvd. Til slutt fant vi en favoritt (og enda er det bare den som godkjent). Bruker philips avent ultra air 0-6 mnd. Den er ikke så stor. Har du testet den? :)
 
Har ei som er KJEMPE kresen, og gud vet hvor mange forskjellige smokker vi har prøvd. Til slutt fant vi en favoritt (og enda er det bare den som godkjent). Bruker philips avent ultra air 0-6 mnd. Den er ikke så stor. Har du testet den? :)
ikke testa, takk for svar! Vil ikke en på et år får hele i munn?
 
Hvilke smokker har du prøvd?

Min første tok Mam, men andre nektet og vil bare ha Bibs (lateks og med en helt annen form).
Mam, avent fra butikken og den bruke på normal
 
Back
Topp