smokk, flaske, amming

Tessa90

Snart mamma til 2
Novemberlykke 2015
Når begynte dere med smokk og flaske? Ammer med skjold foreløpig så vil gjerne drøye med smokk fram til jeg får henne til å ta puppen uten skjold. Men den 8dager gamle frøkna mi har ett volddomt suttebehov og henger i puppen og bruker meg som smokk om kvelden. Hun kan kreve puppen ytr-fire timer i strekk om kvelden.. Blir gandke sliten av dette.. Er det for tidlig å begynne med smokk syns dere?

Her ble det flaske første natten, men jeg vil egentlig ikke amme, men har måttet amme litt grunnet spreng, og ho suger like fint på puppen som på flasken, prøvde på sykehuset med smokk å, for ho ville bare suge og suge, men da brakk hun seg, nå bruker vi den litt om kvelden, for da er ho litt urolig, virker som om ho liker den nå..

så lenge du føler at amminga går bra, så hadde jeg prøvd med sutt..

Hu her har også stort suttebehov, så smokk er i bruk av og til. Det var faktisk de på sjukehuset som introduserte den :-p

Her er det meste i bruk nå, både pupp, flaske og smokk.
Tror nok jeg ville prøvd, det hørtes ut som veldig lenge å amme på kvelden..

Jeg begynte med smokk på storebror når han var 4-5 dager gammel, han hadde et voldsomt suttebehov. Så jeg ville prøvd så lenge du føler at ammingen fungerer.

Ho har fått smokk nå idag. Tok det med en gang. Herlig.. Nå krever hun bare puppen for mat!

Snuppa vår fikk smokk allerede på sykehuset (1 dag gammel). Hun vil igrunnen ikke ha den, da.. lurer på om jeg skal pumpe meg litt snart og se om hun tar flaske, for ellers tror jeg det blir lite fritid på meg de neste månedene! 
En av barnepleierne på sykehuset sa det virket som hun er ei som trenger smokk. 
Får bare øve oss!
Ammingen går veldig bra og melka sprutet allerede 2 dager etter fødselen, så jeg tror det skal gå helt greit med smokk. Gutten vår fikk også smokk veldig tidlig, og ble ikke sugeforvirret.

Godt å høre at ikke jeg er den eneste, ga min smokk på sykehuset etter 1 dag :) Første gang jeg har gjordt  det men føles som en lettelse. Jeg er veldig glad i amming, føler at vi får så mye nærhet. Og så mye enklere en erstattning og mye mindre og tenke på. Men har hatt både en dårlig ammeerfaring med første mann, gutten min ville ikke ta, gå opp etter 3 mnd..men fortsatte å pumpe meg til han var 6 mnd..pes og jeg ville ikke amme igjen. Så med nr 2 jenta mi gikk det mye bedre..endte opp med å amme til hun var 16 mnd...hmmm leeenge.

Back
Topp