Smokk, eller tutti så vi sier her :)

tuttilutt

Elsker forumet
Har alle barna sluttet med smokk??

Synne har aldri vært et typiskt tuttebarn, men om kvelden/natten har hun brukt den hver gang hun har sovnet inn..

I dag har vi pakket tuttene inn og skal sende dem alle til kapteinsabeltann i morgen.. Hun har vært helt klar på dette selv, at etter jul sender vi alle tuttene der..

Nå har jeg lagt henne og hun begynte bra, men så kom gråten.. Kjenner dette kommer til å bli harde dager, men jeg må bare stå i!! Pjuh!! Også er jeg alene om dette, for Erik er i nordsjøen, hehe.. Typisk meg å starte krevende prosjekter når jeg er alene!! [8D] Men men, håper dette går bra!!

Fortell gjerne deres opplevelser rundt dette å slutte med smokk!!
Kjenner jeg trenger råd og pågangsmot!! Hehe[:D]

Her har smån brukt smokk når han har sovet.
Nå i høst sluttet han pluttselig å bruke den om natten. Jeg la merke til at han ikke hadde den om morgenen, så da sluttet jeg å gi den til han om kvelden. Smokken lå ved siden av bamsene i sengen, men han tok den ikke og spurte ikke etter den.

Etter at det hadde gått mange netter uten smokk så sa jeg til han når vi snakket om lillesøster sin smokk eller kusina sin smokk "men du bruker vel ikke smokk lengre"? "nææææi" fikk jeg til svar fra han da.

I dag var begge to med meg opp når jeg skifta på sengene dems og da fant lillesøster en smok i sin seng som var blå! Hun tok den ut og la den i storebror sin seng. Da ble han skikkelig sur og forlanget at den ble fjernet med en gang, for han brukte jo ikke smokk!

Jeg vet ikke om jeg hadde villet sende avsted smokkene til sabeltann jeg. I alle fall ikke før det var heeelt sikkert at det ikke var noe behov for dem lengre. Vi bor ikke langt fra dyreparken, så vi kan reise innom og levere de fra oss, men det blir nok tidligst til sommern tenker jeg.

Vi sendte smokkene til julenissebabyene for noen uker siden[;)] Første natta skreik han litt, andre kvelden syns han vi skulle kjøpe nye og 3 natta spurte han litt etter den..

Første uka skreik han etter smokken hvis han slo seg eller var lei seg. Men ellers har det gått helt fint[:)] Han fikk til og med brev tilbake fra julenissen som takka for smukkene[:D] (sendte til nissen i Drøbak)[8D] Og han fikk pakke fra julenissebabyene på julaften og julenissen takka for smukkene[:D]

Så her har det gått som en drøm! Og han elska smokkene sine.[8D] Maste heile dagen på smokkene, stjal Aurora sine osv osv[8D]

Adrian sluttet med tutt/smokk for en mnd siden. Da hadde han og pappaen avtalt en stund i forveien at han skulle slutte med tutt når jeg var bortreist en uke i Nice. Når pappaen spurte: "ka e d me ska gjør når mamma har reist?" Så svarte han bare kjekt : "Eg ska slutte med tutt!" Så når jeg var vekke så sluttet han helt med tutt! Han hadde bare gått og lagt seg helt uten å spørre om tutten til og med. Vi var ganske overraska at det gikk så bra og så fort for han har vært en skikkelig tuttegutt[8D].

Så tror det hjalp at de hadde snakket om det så lenge i forveien slik at han liksom kunne forberede seg litt. Da ble det liksom bare slik det skulle være.
Tuttene har vi liggende i en pose i et skap bare sånn helt i nøden. Jeg tok fram en tutt en kveld fordi alt visst bare var trist og leit den dagen, men har har ikke spurt etter dem etter det selv om han fikk den ene kvelden...

Bare stå på så går det nok bra[:D]

ORIGINAL: Gitte__

Dytter! Hvordan går det tuttilutt?[:)]

Går egentlig ganske fint!!
Hun maser ikke etter tutti, legger seg fint.. Noen kvelder har hun brukt lengre tid på å sovne, men da ligger hun fremdeles fint i senga å synger eller noe..

I dag var hun litt lei da hun la seg, og savnet tuttien veeldig..
Det endte opp med at jeg fant en baby tutti fra Lotte.. Hun syntes den var rar, og merkelig, men hun skulle absolutt ha den..
Ble da enig om at det bare skulle bli denne natta..
[:)] Så vi får se hvordan det blir i morgen [;)]

Vi snakka masse me Hannah om å slutte me sutten... Fleire mnd faktisk, før vi venta på at SenjaTrollet skulle åpne (dem har kun åpent på sommarsesongen)!!! [:D] Der har dem en suttevegg [:D]
Men så skulle vi reise sørover me fly og hente oss ny bil å kjøre laaangt heim igjen så eg utsatte det te vi kom heim!!!

Vi blei enig om at ho sku slutte en lørdag, da skulle vi kjøre til trollet å levere sutten... Og Fredagen va vi å kjøpte en gave til ho (ho va me å valgte den ut sjøl) som ho skulle få når ho hadde sove ei natt uten sutten...
Da vi kom heim, gikk ho ned på rommet og henta alle sutten å ga meg dem, vi putta alle på en tråd.... før ho ville ha gaven fortast mulig...
Ho gikk og la seg og sovna tvert[:D][:D]
Lørdag fikk ho pakken, så kjørte vi te Trollet å leverte sutten!!

Regna me vi fikk en reaksjon den kvelden, men ho la seg rett ned og SOV!!!! Ikkje spurt etter dem i det heile tatt etterpå[:D][:D]

En smuleskeptisk te han Trollfar[;)]

Såååå stolt[:D][:D]

her slutta ho rett etter jul i fjor..2 1/2 år. Gikk som en drømm[:)] sendte de til kapteinsabell tann, ho laga selv pakke å putta den i postkassa[:D] fikk fin cd å brev tilbake om hvor stor å flink jente ho var blitt[:D] litt sårt var det første nettene, men det gikk fort over! ho var veeeldig avhengig..

Så flinke barn dere har[:D]
Her gikk det ikke så bra, sendte av gårde suttene mednissefar 1. desmber da vi var på julegate åpning..
Men etter en mnd med aggresiv,trist og lei unge, så gikk jeg like godt å kjøpte noen nye til henne...
Hun sovnet ikke før nærmere 22:30 på kvelden og kom inn til oss opp til 3 ganger per natt.
Så vi synes liksom ikke det var verdt det.
Men får prøve igjen til sommern:)

Back
Topp