smokk eller ikke?

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Stusser veldig på om jeg ønsker at ungen skal begynne med smokk. Har hørt at det ikke er bra for tennene som skal vokse å sånn.. Så kanskje best å prøve å la vær??

Hva syns dere??

Datteren min hadde et enormt sugebehov i begynnelsen, men hun tok ikke smokk! I begynnelsen så ligger de jo såpass ofte til puppen uansett at jeg så ikke på det som noe problem!
Veldig glad for at hun ikke har brukt smokk, og kan garantere at neste ungen heller ikke skal begynne med det! :)

Så jeg har positiv erfaring med ikke-smokk barn..

ORIGINAL: Karla

anbefales med tanke på f.eks krybbedød.

jeg synes smokk er kjekt og er glad for at begge våre har ville ha smokk.

hadde ikke klart meg uten smokk, begynnte når hun var en uke og melken hadde kommet for fullt og etterhvert så blir den bare brukt til soving.

Så smokk kan få barnet til å føle seg tryggere på en måte??

angrer IKKE et sekund på at lillemann fikk smokk da han var 5 uker gammel :)

storesøster bruker smokk når hu skal sove, men den er ikke i hele natta.

Det kommer helt an på suttebehovet til barnet og om ungen i det heletatt vil ta smukken. Av mine 4 barn er det bare 2 som har brukt/bruker smokk.
Slutter barnet i 2-3 års alderen vil det ikke gjøre noen skade på tennene.

Jeg er glad mitt barn ville ta smokk[:)] Men nå får hun den som regel bare når hun skal sove, og av og til om hun er veldig sur og grinete.

De antar at å bruke smokk er med på å redusere faren for krybbedød.
Noen barn har stort suttebehov.
Noen barn vil ikke ha sutt.
Tennene vil ikke påvirkes med mindre de bruker sutt daglig etter 3årsalderen..

Og jeg brukte aldri smokk - men måtte ha regulering allikevel.. [8D]

Tennen retter seg som regel ved tannfellingen (mine gjorde i hvert fall det), mens med Adrian tviler jeg, for han er veldig overbitt...arvelig belastet fra pappa'n sin...så der belager jeg meg på å betale for regulering etterhvert.

Det finnes jo sutter som skal unngå bittfeil da (ortodent)..ellers brukte jeg smokk til jeg var 5 vel..og suttet på fingeren til jeg var 16 (omg..ja [;)])..og jeg har perfekt bitt. Så det varierer vel fra person til person.

OK, takk for svar[:)] Da kan jeg jo se om jeg finner en sånn en som ikke skal være farlig for tennene hvis babyen får stort suttebehov[:)] Det vil tiden vise[8D]

ORIGINAL: Dollface

De antar at å bruke smokk er med på å redusere faren for krybbedød.
Noen barn har stort suttebehov.
Noen barn vil ikke ha sutt.
Tennene vil ikke påvirkes med mindre de bruker sutt daglig etter 3årsalderen..

Og jeg brukte aldri smokk - men måtte ha regulering allikevel.. [8D]

Sign!

Back
Topp