Smokk eller ikke????

Linka

Gift med forumet
Mange sykehus eller jordmødre der er imot bruk av smokk. De sier at babyen skal lære og amme ordentlig først. Det er greit, men personlig syntes jeg at man selv skal kunne velge. Jeg har pakket ned smokker som skal være med på sykehuset. Hvis gutten min vil ha det skal han selfølgelig få det. Har hørt at mammaer har blitt behandlet anderledes av jordmødre fordi de har med smokk.

Hva tenker dere???

Klem

Jeg mener det samme som jordmødrene mener, det at ungen skal ta brystet først. Synes det er greit å kunne tilby smokken, men ikke de første dagene!!! Jeg har utdannelse i nærheten av dette yrket, og dette er det som står i alle lærebøkene jeg har lest ihvertfall.

Ja,jeg tror bare man må se an hvordan lille er. Alle er jo så forskjellige, så hvis ammingen går bra, så er det vel bare å gå for det. Vi tenker at vi skal prøve å vente noen dager.... Har ikke pakket ned smokk i sykehusbagen. Men vi får se...

Lykke til!!!![:D]

Jeg mener oxo at babyen skal ta brystet ordentlig først, men sutt skal de oxo få lov til å bruke når ammingen sitter som den skal...

Eg ville ha ventet til eg kom heim eller var godt i gang med ammingen.Har alltid begynnt den dagen eg kommer heim frå sykehuset,men det er etter fire dager.Det er ikkje alle som er like heldige å få ligge på sykehuset så lenge.Har også lest att det er med på å forebygge krybbedød

Bruk av smokk forebygger krybbedød fordi barna ikke går i en kjempedyp søvn så lenge de suger på smokken. Dvs... dette er det nyeste innen forskningen og det er vel kanskje ikke helt slått fast med 100% sikkerhet ennå.

Tror det gjelder fra begynnelsen ja... Men tror det er viktig å få igang amminga først... Mine fikk smokk første dag, men det er fordi de er premature og trenger å få stimulert sugerefleksen. De er ikke helt flinke på å ta pupp ennå, men tror det kommer mer av at de er umodne enn smokken.

Tutt er bra for det reduserer krybbedød. Det som er at de ikke klarer å svelge tunga si når de har tutt og det er det de tror ofte skjer når barn dør i krybbedød.
Jeg skal ha med for hvis babyen ligger å hyler hele natta så er det viktig å få litt søvn og. Har ei venine som har en gutt som bruker puppen som tutt og det blir ikke aktuelt her [;)]

Jeg brukte tutt til begge mine fra begynnelsen. Jeg Blir så lei av å høre hva som står i lærebøkene, alle unger og mødre er forskjellige og hvis vi alltid skal prøve å være så perfekte så tror ikke jeg at det er noe spesielt sunt.
Sykepleierne på sykehuset kan si hva de vil, men det er jeg som kjenner mitt barn best og gjør det jeg mener er det beste. Jeg vil alltid begå feil, men jeg lærer av dem!

ORIGINAL: ElisabethJohanne

Jeg brukte tutt til begge mine fra begynnelsen. Jeg Blir så lei av å høre hva som står i lærebøkene, alle unger og mødre er forskjellige og hvis vi alltid skal prøve å være så perfekte så tror ikke jeg at det er noe spesielt sunt.
Sykepleierne på sykehuset kan si hva de vil, men det er jeg som kjenner mitt barn best og gjør det jeg mener er det beste. Jeg vil alltid begå feil, men jeg lærer av dem!

Den var fine [:D]

Jeg har ei vennine som har 2 små jenter, Og begge di har faktisk nektet og ta smokken...... [:D]

godt å høre, får se da hvordan lille er og alt... Tror klanskje jeg pakker ned smokken i sykehusbagen alikevel,hvis hun tar puppen og sugebehovet er stort, er jo det like greit! [:D] Herregud.... jeg gleder meg!!!!! Er så spennende altså!!![:D]

Kommer ikke til å pakke ned smokk til sykehuset, men kommer helt sikkert til å ha en smokk eller to liggende hjemme. Har ikke tenkt så mye på det enda, men syns man bør vente noen uker før man eventuellt begynnner med smokk..

dette med smokk har jeg egentlig ikke tenkt på så mye[&:].dette er min første så jeg har ingen erfaring med hva som er bra el dårlig.får bare ta imot de rådene som blir gitt.skal prøve å sette meg inni det etterhvert.vet at ungene til søstra til mannen min ikkebrukte noe særlig smokk

ORIGINAL: Hanne79

Bruk av smokk forebygger krybbedød fordi barna ikke går i en kjempedyp søvn så lenge de suger på smokken. Dvs... dette er det nyeste innen forskningen og det er vel kanskje ikke helt slått fast med 100% sikkerhet ennå.

akkurat det jeg skulle skrive[:)]

Jeg har også kjøpt smokker som jeg skal ha med på sykehuset...
Men skal være sikker på at h*n tar bryst før jeg begunner med smokk[:)]

Min bror fikk en sønn for 14 dager siden.... De fikk beskjed på sykehuset at barnet ikke skulle ha smokk de første 14 dagene....
Men det må jo komme litt ann på barnet - det er jo individuelt hvor lett de tar puppen... om de ikke har ne problemer med å ta pupp skjønner jeg ikke hvorfor man må vente så lenge...

Back
Topp