Smokk eller ikke smokk?

MariaR83

Gift med forumet
Når introduserte dere smokk for småen? Vi gjorde det omtrent med en gang vi kom hjem fra sykehuset for Lucas har et så enormt suttebehov hele tiden. Men så leste jeg at en bør vente med smokk til småen er 1 mnd gammel pga sugeteknikk og etablering av ammingen. Så da tok vi i fra han smokken igjen (da hadde han hatt den i bare 1-2 døgn) men etter det er han så urolig igjen... Men, Lucas suger veldig bra fra puppen og kunne ligget der i timesvis om han hadde fått lov. Er det ikke da bedre å gi han smokk hvis det roer han enn at han skal sutre og skrike seg igjennom nesten hele natten? [&:]
Igår ga vi han smokk igjen og da roet han seg med en gang etter vi la han i sengen sin... Og vi hadde en veldig fin natt igjen med amming hver 3. time.

Vi har gitt Jonah smokk allerede også. Den faller ikke helt i smak da, men jeg trenger desperat litt avlastning får såre brystvorter...
Så lenge ammingen går fint, så er det ingen problem at han bruker smokk.

(I flg. krybbedødforeningen er det forresten bra at de små bruker smokk!)

Vi har prøvd å gi han smokk fra han var en uke. Han har et enormt sugebehov, men desverre er han ikke helt begeistret for tutten, sååå brystvortene mine er såååre! [8D] Håper han tar tutten etterhvert.
Vi ble faktisk annbefalt å begynne med smokk på han pga sugebehovet vi... [:)]

Får ikke Iselinn til å ta smokken. En sjelden gang kanskje vist hun er kjempe blid, men hun pleier bare bli driiiit forbanna vist vi prøver å gi den til henne. Sukk.

Vi ventet med å gi smokken til sandra emilie til hun var 3-4 uker, så hun ville ikke ha den.. når hun var 4-5mnd tok hun den plutselig, og det ble som en ny verden.. Så denne gangen er smokken med i sykehusbagen, og lillesøster vil nok få den ganske tidlig[:)]

Vi ga også smokk da vi kom hjem fra sykehuset, siden han har et stort suttebehov, det var rene drømmen, og vi slapp å ligge med lillefingeren i munnen hans for å roe han ned :-)

Det er bare å bruke smokk så fort amminga er i orden :-)

Back
Topp