Smokk eller ikke smokk?

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Tenker dere å bruke smokk til babyen? Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Og når tenker dere å begynne å bruke det?

Med førstemann begynte vi med smokken når ammingen var skikkelig på plass og jeg følte meg trygg. Kommer nok til å gjøre det med nestemann og :)

Jenta vår begynte med smokk når hun var 4 dager gammel og det skapte ingen problemer for ammingen. Kommer nok til å starte opp tidlig med nr 2 også så lenge ammingen går bra.

Smokk :) Begge de to andre har brukt det og jeg har ikke noe negativt å si om bruk av smokk. De begynte å bruke det da vi kom hjem fra sykehuset, og det var ikke noe problemer i forhold til amming :)

Begynte å bruke smokk til førstemann når han var noen dager gammel, grunnet han hadde så suttebehov og leitet etter noe hele tiden selv rett etter mat:P syns det var veldig greit å bruke smokk og kommer til å begynne tidlig med det denne gang også;)

Jeg var redd for at det skulle bli noe kluss med ammingen hvis jeg ga han smokk for tidlig, så tror jeg introduserte den etter et par uker. Men han ville aldri ha smokk, det ville visst ikke jeg heller som barn, og de ga meg smokk med en gang, de kjøpte alle typer og størrelser men jeg ble bare sint og spytta det ut.

Jeg håper at nestemann kan ta smokk, da det hadde vært veldig fint å ha noe som kan brukes hvis det ikke egner seg å amme, som feks da vi kjører bil :/

Var det første frøkna mi fikk sutte på [emoji28](var på nfi). vi holdt igjen smokken litt en liten stund fordi jeg strevde med å få igang melkeproduksjonen min, men jeg tror ikke det hadde hatt noe å si på ammingen egentlig. Tenker smokk denne gangen og [emoji6]

Begynte med smokk allerede på sykehuset. Pga ekstremt suttebehov, og jeg ville la niplene leve.
Nå kom melka mi igang med en gang. Husker nattskjorten var gjennomvåt av morsmelk allerede første natt. Så ammingen var aldri noe problem, heldigvis,.

Smokken blir nok med på sykehuset, den skapte ingen ammeproblemer forrige gang. Og den var virkelig en fantastisk avlastning for meg ;) Den smokken hjalp mot alt mulig :D

Vi brukte også smokk med 1, hun hadde så ekstremt sugebehov at jeg ble helt gal :p Var ikke noe problem i forhold til amming eller noe, men er jo kjedelig når man skal avvenne smokk igjen da. Tenker nok å bruke smokk dersom denne som kommer nå har like stort sugebehov :)

Blir nok smokk så lenge hun vil ha den. Storesøster fikk smokk fra hun var ca en uke og den har vært gull verdt! Ikke sikkert jeg er like fornøyd når avvennigen starter, men den tid den sorg [emoji14]

Ser an behovet, men er åpen for begge deler. Sønnen min fikk rett etter fødsel på nfi, det anbefales for premature. Så kjøper nok inn noen små så vi har i tilfelle det ser ut til at det er noe for oss denne gangen

Det har vært en fin trøst for førstemann, men han bruker kun smokk når han er sliten eller lei seg, eller skal sove :) viktig for meg at det ikke er noe som er i munnen konstant! Han fikk allerede på barsel da jeg egentlig ikke visste bedre, men det gikk bra og han hadde mye sugebehov. Denne gangen venter vi til ammingen er hundre prosent etablert med bra sugetak. Men smokk er alltid fint om de vil ha det :)

Vi prøvde med førstemann, for han slet ut brystvortene mine, men han tok aldri smokken. Vi er nok åpne for smokkbruk med denne og, hvis behovet er der, men venter til ammingen er gått seg til.

Back
Topp