Smokk eller ikke smokk til nyfødt?

Vigoi8

Blir kjent med forumet
Jeg kom hjem fra sykehuset igår med en gutt på 5 dager. På sykehuset fikk han erstatning + morsmelk da det tok litt tid før melka kom igang og han var veldig sulten. Nå ammer jeg bare og ser ut til at det går greit da han har gått opp 96 gram på ett døgn nå. Men han er ofte urolig etter amming, søker pupp og suger på alt han kommer over, fingre, våre fingre, klær, øreflippene våre hvis han får tak i, dette resulterer i grining der han ikke får roa seg, jeg kan prøve å legge han til brystet igjen da men da er han mett. Jeg har hatt lyst å prøve smokk til han men de har anbefalt å vente til ammingen kommer skikkelig igang. Hva hadde dere gjort? Får så vondt i mammehjertet når han ikke får roa seg ned og er så opptatt av å suge. Jeg bruker ammeskjold når jeg ammer pga innsunkne brystvortet hvis det har noe å si..
 
Jeg ga smokk da vi kom hjem fra sykehuset. Melken var da kommet, jeg ammet rundt 20 ganger i døgnet og lille hadde stor interesse for brystet og sugde godt. Var derfor ikke så bekymret for at det skulle ødelegge for ammingen. Hun var ikke så veldig interessert i smokken i begynnelsen, men det var god hjelp i bilen osv. Tilbød alltid pupp/mat før smokk. Hun var fire dager da vi kom hjem. 7 uker nå og ingen problemer med ammingen, bruker smokk en god del.
 
Ammingen er skikkelig igang hos deg tenker jeg ;)
Begynn med smokk om du vil du. De fleste nyfødte blir, sålenge de går nok opp i vekt, forbanna om de får smokk når de egentlig vil ha melk.
 
Back
Topp