Smokk - avvenne nattamming

Bkno3671060

Første møte med forumet
Sitter litt fortvilet her med en 4 mnd gammel baby. Baby viser tydelige tegn til sugebehov ved innsovning, vi har prøvd en haug av ulike smokker og den forblir aldri inne, noen av smokkene blir det kun grimaser av (disse har vi kuttet ut) og andre dyttet ut med tungen, men jeg ser at hun prøver å få til å sutte på den men at tunga er i veien på en måte. Jeg kan tydelig se at hun gjerne vil ha smokken da hun strekker seg til den og prøver selv å trekke den mot munnen.
Nå har vi kommet til det punktet der jeg også vurderer å kutte ut nattamming (jeg delammer) siden frøkna våkner hele natten hver eneste time for kos og nærhet, kun ved pupp. Tanken på at jeg tar fra henne puppen samtidig som at hun ikke får dekket sugebehovet sitt med smokk da hun sliter med å få sugetak gjør meg vondt, og her kommer fortvilelsen inn. Slutte med nattamming er kun basert på alle nattoppvåkningene, og at det kun er meg hun vil ha da, noe som er et kompliment men kan ikke legge skjul på at det ville vært deilig om hun hadde «akseptert» far litt på natta også. Kan også nevne at hennes dupper på dagtid strekker seg aldri mer enn 30 min, 3 dupper før leggetid. Føler at smokken kunne spilt inn en god rolle på hennes dupper også, da hun kan sove mye lenger ved pupp. Noen som helst råd? Tar alle råd og tips jeg kan få.
 
Back
Topp