Smittsom hjernehinnebetennelse

*Lindus**

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene <3
En gutt i Sarpsborg på 18mnd som døde av smittsomhjernehinnebetennelse i dag. Og han går i barnehagen til gutten vår!! [:(][:(] Jeg er helt i sjokk her...sitter å griner jeg. Og er så redd!! [:o]

Oh no....[:(][&:] Skjønne godt at du er redd... Uff, så trasig! Men de har vell heldigvis gode rutiner på slikt?

Huff så forferdelig![:(] Blir resten av ungene i bhg sjekket for sikkerhet skyld nå eller?

oy!!! off a meg!![:(]     det går nok bra ska du se!!  mn stakkars gutten og familien!!fytti...det verste i livet er nok å miste din eget barn...Håper ingen av oss her inne får oppleve det noen gang!!!

Vi har bare fått ubesvarte anrop fra barnehagen - var ant. å bada lillegutt akkurat da de ringte. Måtte ringe legevakta for å få informasjon. Han legen visste ikke så mye om retningslinjene, så måtte ringe barnehagen i morgen for mer informasjon.
Usj...det er så grusomt!!!

Syntes så utrolig synd på familien!![:(][:(][:(][:(]

åh..!! leste akkurat om det! [:(][:(]
er det noe jeg er livredd for så er det nettopp dette....
huff håper at ingen andre får det[&:]

Så grusomt..
Har dere fått noe info om hvordan dere skal forholde dere i dag?

Off, så fælt, skjønner du blir redd!! hva er tiltakene når sånt skjer?

sniker litt jeg Linda..
måtte bare skrive her og.
Slet med søvnen i natt, tenker nesten ikke på annet.
Skjønner du er redd for lille gullungen, hadde det vært i vår hadde jeg vært enda mer hysterisk.
Håper de tar alle forhåndsregler og at de evt tester alle for det i bhg..kan jo bare være bærer og og da smitte småttassene.. Helt ufattelig grusomt det der.
Skal si det gikk m snørr og tårer igår kveld. Men utrolig bra av legevakta ang service der igår, for dere da! Utrolig bra!

Håper barna blir tatt godt vare på i bhg oxo, er nok mange som syns dette er både skummelt og trist.
Vi snakkes etterpå.
Tenker på dere, og føler meg fryktelig redd selvom bhg vår er litt unna..

Er ingen tiltak som skjer i barnehagen - bortsett fra at de er ekstra observante. Var en liten gutt som gikk på en annen avd enn det min gjør, vet ikke hvem han er.
Er man smittet kan man gå med smitten i flere uker.... Skummel sykdom! Blir det noe med lillemann her så vet jeg en som står hos legen med engang iallefall! Legevakt og leger her har veldig lavterskel nå...

huff, jeg får helt vondt inni meg...
Håper alt går bra med de andre barna i bhg.
Det går nok bra skal du se, men skjønner at du får den store skjelven...

Sniker litt fra august-forumet... Det er en liten tass som heter elliott som er død.
Sønn til venninda mi gikk på samme avdeling som han. Og hun er livredd idag. Huff, tragisk!!!

ORIGINAL: Cile_mor

huff, jeg får helt vondt inni meg...
Håper alt går bra med de andre barna i bhg.
Det går nok bra skal du se, men skjønner at du får den store skjelven...

sniker fra januar 09!

min sønn ble lagt inn med smittsom hjernehinnebetenelse i høst... han var ni mnd... merka det på at han ble hoven oppå hodet der beinet ikke er grodd i sammen. fikk beskjed av legene at vi var heldige siden han var så ung... va bedre plass til betenelsen uten at det ødela hjernen..  han hadde åsså 40 i feber og bare sov og gråt. ikke spiste han og ikke drakk han. da han ble lagt inn dagen etter feberen begynnte var han så dårlig at vi fikk ikke kontakt med han. di var helt fantastiske på sykehuset. og etter tre dager på intensiven og fire dager på barnepost ble vi sendt hjem med en helt frisk gutt. Takk gud for det.
smittsom hjernehinne betenelse er den farligste du kan få, men en av di som er lettest og behandle viss behandlingen begynner tidlig. senest ett døgn etter utbrudd. Alle barn under tolv år som hadde vært i kontakt med han di to siste dagene før han blei sjuk fikk antibiotika forebyggende etter samtale med lege på haukeland. Noah var så syk at legene nektet å svare på om han kom til å overleve, men er i dag en frisk å fin gutt uten men...[;)]  ble veldig langt dette, men ville bare dele historien og forhåpentligvis opplyse og berolige dere litt...

mitt råd er: slapp av og ikkje tenk så mye på det, så lenge ungen er frisk, og ikke virker slapp.   men er ungen i dårlig form så dra rett til legen og opplys om dette tilfelle i bhg, for vi måtte krangle med legen for å f¨komme på sykehuset, og det holdt på å gå galt...  tro meg dere merker VELDIG godt VELDIG fort viss barne får denne sykdommen. 

så vil jeg bare si lykke til og håper dere slipper unna svineriet alle sammen[:)]

Ånei, så grusomt[:(] Skjønner godt du er redd[&o]

Back
Topp