Smittsom hjernehinnebetennelse

Bondefrua0917

Betatt av forumet
I barnehagen i nærmiljøet her (lite sted) er det påvist smittsom hjernehinnebetennelse hos en av de ansatte. Barnehage og skole er i samme bygg, mange har søsken osv osv, og selv har jeg barn på skolen, venninner med barn i barnehagen etc. Merker jeg blir litt stressa av dette og hvordan det eventuelt kunne påvirket babyen i magen og meg selv som gravid, om jeg ble smittet [emoji53][emoji53][emoji53] Noen som har erfaring/hørt noe om dette?

Ingen erfaring, men jeg ville nok tatt en prat med legen. Kanskje de kan sjekke om du er smittet eller liknende? Forstår godt at du går i tenkeboksen, ville gjort det selv.

Jeg har hatt det og blodforgiftning, du er nok ikke smitta, da hadde du merket det, du blir veldig syk, får høy feber, vondt i nakken, røde utslett på hele kroppen. Men jeg vet ikke om jeg hadde sendt jentungen min på skolen eller i barnehagen, det er ikke noe å spøke med

Dette smitter jo med dråpesmitte, så eg ville vore ekstra nøye med å ikkje dele glass/mat osv med nokon andre. Mange blir smitta av friske bærere av sjukdommen, så det er derfor lurt å ta slike forhåndsregler.

Jeg ville ringt legen og hørt om du burde ta noen spesielle forholdsregler. Skummel sykdom, og det kan jo være vanskelig å holde de yngste barna unna smitte.

Back
Topp