Hvilke forhåndsregler tar dere nå i hverdagen under ivf-behandling? Tenker særlig nå når det lettes på tiltakene.
Tilrettelegges det for deg på jobben f.eks.?
Jeg bekymrer meg en del for å bli smittet, selv om smittetallene er så lave som de er. Lette tegn på luftveisinfeksjon eller feber kan vel føre til avbrutt forsøk, uten at det nødvendigvis er covid-19.
(I tillegg kan jo ivf-behandlingen også involvere støttebehandling i form av immundempende medisiner).
Tilrettelegges det for deg på jobben f.eks.?
Jeg bekymrer meg en del for å bli smittet, selv om smittetallene er så lave som de er. Lette tegn på luftveisinfeksjon eller feber kan vel føre til avbrutt forsøk, uten at det nødvendigvis er covid-19.
(I tillegg kan jo ivf-behandlingen også involvere støttebehandling i form av immundempende medisiner).

Ganske sjokkerende at det gikk på første denne gang (med en liten tanke om at det fortsatt er lenge til 12 uker!). Jeg trodde det bare skjedde andre...
Og har en symptomer så kan en jo bli nektet adgang inn på sykehuset, og kanskje gå glipp av viktige timer, som f.eks innsett... Synes det er stress (men har ikke hatt problemer med å komme meg inn på sykehuset ennå heldigvis). Så prøver å unngå folk så godt jeg kan. Jobber med barn, men har en sjef som vet om situasjonen og viser stor forståelse der. Så har en blanding av sykemelding og mest mulig hjemmekontor. Er bare fysisk på jobb når det absolutt trengs, frem til innsett i allefall. Og er supernøye på håndhygiene.