Smitte hos nyfødt

Linkar

Flørter med forumet
Marsboere 2020
Er ikke spesielt bekymret for koronaviruset, men har begynt å engste meg for RS-virus siden hele familien på både min og barnefar sin side er forkjølet/har bronkitt.

Ser for meg at noen av familiemedlemmene ikke vil ta hensyn til forkjølelsen og kommer hostende på barselbesøk.

Har selv vært syk i snart to mnd. Vil barnet være godt beskyttet siden jeg mest sannsynlig har hatt samme smitte?

Vil ikke virke hysterisk ved å nekte de å komme på besøk heller, hm..
 
Jeg hadde sagt de ikke fikk komme om de ikke er friske.
Får heller sende ekstra med bilder, men her må man være frisk for å komme på besøk. Luftveisinfeksjon hos nyfødt er ingen spøk
 
Sniker

Jeg har vært innlagt på sykehuset med en rs smittet jente på drøyt ei uke. Hun ble smittet av sin storebror, lite å gjøre med det desverre. Men du ønsker ikke det.

Folk som ikke har folkeskikk nok til å ikke komme på besøk når de er syke bør få klar beskjed. Man begrenser smitte rundt en nyfødt.

Mi rs jente er 9 nå og ei frisk jente, der gikk helt fint. Men det er ikke der man ønsker å oppleve
 
RS er skumle greier.

Jeg har vært opptatt av at familie som er syke ikke skal være med baby. Det er ikke så lett alltid, men familie har vært opptatt av dette selv. Husker jeg derimot hadde nerver i spenn når et vennepar kom på barsel besøk, nedsausa hele gjengen og jentunge på 2 år som hostet og snøt seg. Jeg får meg ikke til å sende de på dør,.men prøver å begrense litt.

Jeg ville bedt de som ikke respekterer det om å ikke holde baby.
 
Man tuller ikke med nyfødt og RS virus, så her får ingen komme inn dørene om ikke de er 100% friske. Storesøster går i bhg og det er skummelt nok med all snørra hun drar med seg, om ikke man skal engste seg for besøket også. Synes egentlig det er litt hårreisende å måtte minne voksne mennesker på det, det burde være en selvfølge at man er frisk for å dra på barselbesøk! Å komme på besøk når man snørrer og utgjør smitterisiko er egoistisk i mine øyne. Bebisen skal tross alt slt være her en stund fremover, så det blir rikelig med tid, til besøk siden.
 
Sniker. Er de syke,så får besøk vente. Barn er litt beskyttet gjennom morsmelk, men på ingen måte immune. Nå er ikke all forkjølelse rs-virus, men er en del barn i året som må legges inn pga det. På små babyer er helt klart regelen slik at man holder seg unna hvis man ikke er frisk, storesøsken er vanskelig å gjøre noe med, men onkler og tanter trenger ikke smitte babyen.
 
Hadde lett sagt de ikke fikk komme. Bryr meg svært lite om hva folk evt tenker når de får nei.
 
Nå stenger jo de ned de fleste barselavdelinger så da blir det ikke noe problem. Kun ledsager får være til stedet under fødsel og på barsel. Gjelder i allefall her jeg bor.
 
TS her.

Da har veslegutt kommet og vi er endelig hjemme fra sykehuset. Oppfordring i vår kommune er at alle oppholder seg kun med mennesker i egen husstand - uavhengig av tegn til sykdom. For oss vil det si meg, barnefar og veslegutt.

Jeg synes jo det er superkjipt at familie (og da spesielt mormor) ikke får hilse på (selv om hun er symptomfri). Er det likt hos dere, eller hvordan gjør dere det nå med nærmeste familie og som ønsker å hilse på??
 
TS her.

Da har veslegutt kommet og vi er endelig hjemme fra sykehuset. Oppfordring i vår kommune er at alle oppholder seg kun med mennesker i egen husstand - uavhengig av tegn til sykdom. For oss vil det si meg, barnefar og veslegutt.

Jeg synes jo det er superkjipt at familie (og da spesielt mormor) ikke får hilse på (selv om hun er symptomfri). Er det likt hos dere, eller hvordan gjør dere det nå med nærmeste familie og som ønsker å hilse på??

Ikke født enda. Kommer nok mest sannsynlig til å holde oss for oss selv en periode og erstatte besøk med kamerasamtaler.
 
TS her.

Da har veslegutt kommet og vi er endelig hjemme fra sykehuset. Oppfordring i vår kommune er at alle oppholder seg kun med mennesker i egen husstand - uavhengig av tegn til sykdom. For oss vil det si meg, barnefar og veslegutt.

Jeg synes jo det er superkjipt at familie (og da spesielt mormor) ikke får hilse på (selv om hun er symptomfri). Er det likt hos dere, eller hvordan gjør dere det nå med nærmeste familie og som ønsker å hilse på??

*sniker fra april*

Her kommer vi i størst mulig grad til å holde oss kun til oss 4 (snart 5) i husstanden. Men vi er helt avhengig av mormor som skal hjelpe litt til. Dette grunnet ett av våre barn har en større fysisk og psykisk utviklingshemming. Hun har "isolert" seg på lik linje med oss nå frem mot fødsel og er utrolig forsiktig, slik at hun utgjør minst mulig risiko i den hjelpen hun gir oss i denne tiden rett før og rett etter fødsel. Hjelpen ble enda mer uvurderlig nå som bhg er stengt og hele verden ble omveldtet for denne ene gutten vår som er så avhengig av rutiner og forutsigbarhet.
Ellers er det ingen som får hilse på, og vi får ty til facetime :)
 
Her er hele huset forkjølet. Hadde håpet at minsten skulle slippe unna, men han ble dessverre syk han også i går. Foreløpig går det greit med saltvannsdråper og nesesuger. Håper bare ikke han blir verre.
 
Her er hele huset forkjølet. Hadde håpet at minsten skulle slippe unna, men han ble dessverre syk han også i går. Foreløpig går det greit med saltvannsdråper og nesesuger. Håper bare ikke han blir verre.
God bedring
 
Her er hele huset forkjølet. Hadde håpet at minsten skulle slippe unna, men han ble dessverre syk han også i går. Foreløpig går det greit med saltvannsdråper og nesesuger. Håper bare ikke han blir verre.

Isj, det høres kjedelig ut. Håper dere blir friske raskt :) God bedring!
 
Vi har valgt å kun være mor, far og barn. Andre i familien respekterer dette og blir pepret med Snapchat og FaceTime. Veldig kjedelig for ene oldemor som ikke har denne muligheten.

vi har en oldemor som bor i samme hus som oss som har lov å komme på besøk (hun har ikke vært ute av huset på flere uker nesten, kun butikk og vært følge til sykehuset for en slektning) men hun velger selv å ikke ta på han, kun beundre på en meters avstand.
 
Back
Topp