smiths venner????

sommerfugler85

Elsker forumet
Siden jeg er så nysgjerrig, så lurer jeg på om det det er noen her som er med i smiths venner eller noen andre trosamfunn greier???

Selv er jeg ikke med i noen ting, men har familie som er smiths venner, er jo ikke uten grunn at jeg er en av 111 barnebarn;p

111 barnebarn??
OMG,tipper besteforeldrene dine har NOK å styre med ja[;)]
Men hvordan blir forholdet ditt til de ,siden du må dele de med sååå mange?
Har alle like god kontakt liksom?

Jeg har ikke så mange i hele familien min engang jeg[:)]

111 barnebarn ja[:)] mamma er ei av 17 søsken...(det er jo sykt!) hehe, så Isak ble oldebarn nr 65!!!!!
Takket være facebook så har jeg kontakt med veldig mange av kusinene, fetterne, tantene og onklene mine..
Har jo bra kontakt med bestemor og bestefar også, selv om vi ser dem skjelden, så gjør liksom ikke det noe heller..vi er vant med at vi ikke har fått julegaver, bursdagsgaver av di osv, men det er jo bare sånn det er:) Hvert år er det familietreff, det er jo like moro vært år! 50 nye ansikter og smårollinger som ruller rundt på plenen hahahaha:p(det var litt overdrivi altså!!!) Siden vi ikke er i smiths venner, så vet jo nesten hele familien hvem vi er, mens vi i grunn går rundt å prøver å plassere alle, gjette på navn osv..hehe

Men di som er i smiths venner enda, di ser hverandre jo mye oftere, derfor kjenner jo di hverandre bedre og sånn, men sånn er det jo bare:)

Aha,skjønner![:D]
Det hørtes jo skikkelig koselig ut,egentlig!

Men er det "greit!" at dere ikke er det,nr resten av familien er det?
For besteforeldrene dine er det,regner jeg med.
Har mamma din trukket seg ut av det da?
Jeg har ei veninne som har familie som er Jeovas vitner,og de vil ikke vite av henne siden hun ikke er det.....

Beklager at jeg spør så mye,men synes det er så fasinerende å høre om andre religioner/trossamfunn fra noen som faktisk opplever det,og ikke bare lese om det[:)]

Sambo er læstadianer, eller, familien hans er det, han har vel ikke fulgt "reglene" helt i og med at vi ikke er gift, men bor sammen og har barn sammen [8D]
Besteforeldrene mine har akkurat "funnet Jesus" og meldt seg inn i Kristent Fellesskap. Jeg er ikke medlem i noe trossamfunn da, men er med Sambo på samling innimellom [:)]

ORIGINAL: sommerfugler85

111 barnebarn ja[:)] mamma er ei av 17 søsken...(det er jo sykt!) hehe, så Isak ble oldebarn nr 65!!!!!

Takket være facebook så har jeg kontakt med veldig mange av kusinene, fetterne, tantene og onklene mine..
Har jo bra kontakt med bestemor og bestefar også, selv om vi ser dem skjelden, så gjør liksom ikke det noe heller..vi er vant med at vi ikke har fått julegaver, bursdagsgaver av di osv, men det er jo bare sånn det er:) Hvert år er det familietreff, det er jo like moro vært år! 50 nye ansikter og smårollinger som ruller rundt på plenen hahahaha:p(det var litt overdrivi altså!!!) Siden vi ikke er i smiths venner, så vet jo nesten hele familien hvem vi er, mens vi i grunn går rundt å prøver å plassere alle, gjette på navn osv..hehe

Men di som er i smiths venner enda, di ser hverandre jo mye oftere, derfor kjenner jo di hverandre bedre og sånn, men sånn er det jo bare:)

OMG!!!! Stoooor familie med andre ord! Og jeg trodde min familie var stor men mine 32 søskenbarn... [8D]

Jeg er ikke med i noen trossamfunn men besteforeldrene mine var læstadianere og mamma er nå av og til på samling. Både mamma og pappa tror på bibelen og jesus og alt det men jeg er mer spirituell av meg. Bibelen og den kristene troen, står ikke for det jeg står for.

Familien min er ikke med i noe sånt.
Men på sambo sin side er vel noen med i Odd Fellow så idt jeg vet [;)]

Men hva det er aner jeg ikke!

ORIGINAL: BlessItBe

hehehe odd fellow er ikke et trosamfunn;) hehe, er faktisk på lokalet dems vi skal ha dåpen..mamma og pappa er med der, og di samler inn penger og hjelper folk som trenger det bl.annet:)

tror aldri jeg har hørt om læstadianere jeg..det var nytt for meg!!

Det er helt greit at vi ikke er med i smiths venner ja, er ikke sikker på om det alltid har vært sånn, men det er det nå i hvert fall:) Tror bl. annet ikke at di synes det var helt greit at vi fikk barn uten å gifte oss, men di ser jo at vi har det veldig bra sammen, så da var det greit alikevel:) hehe
mamma gikk ut når hun var rundt 18 år tenker jeg..

Hihi...jeg var sikker på at det var skrivefeil i første innlegget jeg..111 barnebarn...! Og mamma som ikke vet hvordan hun skal få tid til sine 5 [:D]

ORIGINAL: LovaLova

Hihi...jeg var sikker på at det var skrivefeil i første innlegget jeg..111 barnebarn...! Og mamma som ikke vet hvordan hun skal få tid til sine 5 [:D]

ingen skrivefeil der nei:) hehe, er forresten ett til på vei, så før sommeren kommer, er vi 112:p

ingen skrivefeil der nei:) hehe, er forresten ett til på vei, så før sommeren kommer, er vi 112:p

Må bare spørre jeg, hvor mange fettere og kusiner har du????
Kjenner jeg syns dette er veeeeldig fasinerende [:)]

Må bare spørre jeg, hvor mange fettere og kusiner har du????
Kjenner jeg syns dette er veeeeldig fasinerende [:)]

det skal jeg sjekke, fikk lista fra bestefar her om dagen faktisk! syns i grunn det er litt fasinerende selv at det går ann til å produsere barn så effektivt! hehe

barnebarn: 58 jenter, 53 gutter
oldebarn: 32 jenter, 35 gutter(det har kommet to nye oldebarn siden Isak ble født)

Tihii...blir folksomt når dere skal ha hele slekta på besøk ja [:)]
Må være litt kosleig med så stor familie også da. Jeg har lissom 1 fetter og 1 kusine...kunne godt hatt noen flere [:)]

ORIGINAL: Mamsemumsen

Tenk å føde 17 unger da! Jeg har født 2 og tenker at en til får holde... Men jeg antar bestemora di begynte produksjonen litt tidligere enn meg (var 31 da jeg fikk første). 17 fødsler da... Må jo ha vært gravid i en eneste evighet [:D]

det er to tvillingpar der, så hun var vel gravid litt over 14 år til sammen..Tror hun var rundt 20 jeg, også fikk hu siste når hun var 44 hvis jeg ikke tar helt feil...

ORIGINAL: LittleMonkey

Foreldrene mine, og stort sett hele familien er Jehovas vitner. Men de har for all del ikke noe problem med at jeg og min søster ikke er det.
Har kjempe godt forhold til hele familien min. Mange tror at man blir stengt ute av familien om man velger å ikke være jehovas vitne, men dette er tull!
Noen, ja, men det er stort sett om man har latt seg døpe (noe man velger selv i voksen alder) inn i troen og "velger" Jehova for så å trekke seg ut.. (bestefar har trukket seg ut, men han har like god kontakt med familien)
Men jeg tror nok det er i litt mer "hypre" religiøse FAMILIER som slikt skjer. Noen ekstremister og fanatikere er det overalt.
Men ingen i min familie har slått fingrene av meg selv om jeg valgte å ikke følge deres tro, ble sammen med en svartmetaller og fikk barn utenfor ekteskap [:)]

så bra at det finnes noen slike familier og[:)] jeg har ei venninne som er jehovas, og hun fikk beskjed fra mamman sin at om hun bryter så kan ikke de sees mer.. Endte opp med at venninna mi ble gift som 18åring (for å få bo med kjæresten), og skilt som 19 åring..

Min mor har søskenbarn som er medlem i Smiths venner, men har ingen kontakt med de. Det er fordi de ikke vil ha noe med henne eller familien hennes å gjøre... Synes det er teit, men det er deres valg. Jeg kunne ikke brydd meg mindre[;)]

hehehe odd fellow er ikke et trosamfunn;) hehe, er faktisk på lokalet dems vi skal ha dåpen..mamma og pappa er med der, og di samler inn penger og hjelper folk som trenger det bl.annet:)

Det er helt greit at vi ikke er med i smiths venner ja, er ikke sikker på om det alltid har vært sånn, men det er det nå i hvert fall:) Tror bl. annet ikke at di synes det var helt greit at vi fikk barn uten å gifte oss, men di ser jo at vi har det veldig bra sammen, så da var det greit alikevel:) hehe

Læstadianerne er veldig like smiths venner (om jeg husker rett om smiths venner da) med store barnefamilier, kvinnene går i skjørt og har tildekket hode på møtene (samling som læstadianerne kaller det), flytter ikke sammen og har heller ikke sex før dem er gifte, kvinnene bruker ikke sminke, smykker og slikt, har langt hår, dem hører helst ikke på musikk, drikker ikke +++

Ingen spes trossamfunn her nei.Vi er døpt i kirka men thats it[8D]Jeg også synes det er kjempeinterressant å høre om jehovas vitner osv.Ei jeg jobber med er i jehovas vitner og eneste jeg ser som en liten forskjell fra meg er at hun ikke sier god jul og ikke deltar på bursdager[:)]

ORIGINAL: Ulva

Læstadianerne er veldig like smiths venner (om jeg husker rett om smiths venner da) med store barnefamilier, kvinnene går i skjørt og har tildekket hode på møtene (samling som læstadianerne kaller det), flytter ikke sammen og har heller ikke sex før dem er gifte, kvinnene bruker ikke sminke, smykker og slikt, har langt hår, dem hører helst ikke på musikk, drikker ikke +++

ja det kan jo høres litt likt ut! hehe
Når mamma var liten gikk di jo alltid i skjørt (selv om di sto på ski osv..hehe), ingen tv eller sminke eller no sånt. Nå går di fleste med bukser, har litt mer "vanlige" frisyrer, sminker seg litt, drikker alkohol, har tv(di aller fleste har vel parabol eller kabel tv hehe)men på møtene er det vel skjørt og di skauta som gjelder da..hehe[;)] Så tidene har forandra seg ja!  Men alle familier er jo forskjellige, og jeg er veldig glad for at min familie er som di er[:)] Di godtar alle mulige mennesker, enten di er kristne eller ikke..det er deilig[:D]

Back
Topp