Sminking for dummies: Flytende eyeliner/kajal

Helene Harefrøken

Forumet er livet
Ja, jeg vet ikke engang hva det heter he he...
Hvordan bruker man det egentlig? Som en hvilkensomhelst vanlig eyeliner blyant? Påfører på våtkanten? Følte liksom at alt bare forsvant inn i øyet jeg [:o][:o]

Ehh, nei, det skal ikke på våtkanten, og helst bør du ikke bruke det under øyet i hele tatt. Der er det fortsatt best med den gode, gamle "blyanten". Det skal ligge på øvre øyelokk, helt inntil vippekanten.Mange lager katteøyne med sånn spiss ut på slutten. Jeg har aldri fiksa våt liner. Jeg lager våt liner med øyenskygge, vann og linerpensel, eller bare bruker kajal. Er jo rimelig logisk at du ikke kan legge våt liner på våtkanten. [8D]

Takk for tips [:D] Sa det var spørsmål for dummies *thihi* Skal ikke ta den på øyet igjen, guri det var flaut he he.

Fant forresten en norsk video med tips og en jente som viser hvordan man kan påføre flytende eyeliner:
http://www.youtube.com/watch?v=kBA08BcJeIs

Q-tips har jeg forøvrig alltid for hånden når jeg sminker meg, det er gull å ha om man er litt uheldig med Mascaraen også [;)]

Jeg legger flytende eyeliner langs vipperota oppe, fordi jeg har lyse vipper og kommer ikke jo ikke helt til der med maskaraen, så jeg farger mørkt hele vippen og lager en tynn strek over. Er lett å få det bra om man tar en god strek, og så lar det tørke, og fjerner det overflødige med en våt q-tip.
Av og til lager jeg strek langs vipperoten under også, men det er vanskeligere å få pent. Har stort sett sluttet med det, holder med maskara nede syntes jeg.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Takk for tips [:D] Sa det var spørsmål for dummies *thihi* Skal ikke ta den på øyet igjen, guri det var flaut he he.

Fant forresten en norsk video med tips og en jente som viser hvordan man kan påføre flytende eyeliner:
http://www.youtube.com/watch?v=kBA08BcJeIs

Hun var litt søt da [8D]

Er enig i det hun sier, jeg tar bestandig på maskara før eyeliner og evt øyenskygge. Avslutter med et lag til om det er til fest.

Etter å ha øvd noen ganger så fikk jeg det til, ganske bra til å være meg [:D]

jeg er mest fan av sånn ikke-flytende kajal jeg, jeg griser for mye med den! synes det er fint å duuuse den andre litt utover også. men veldig fint med flytende på øyelokket synes jeg, så lenge det er gjort skikkelig! :)

Back
Topp