Sminkekjøp på nettet

skytte76

Gift med forumet
Er det mange av dere som kjøper sminke på nettet? Har kjøpt fra BliVakker et par ganger og da kun i.d forundation og selvfølgelig pga prisen. Har ikke reagert på de, men det er jo overhodet ikke samme fargen som det er på de jeg kjøper i frisørsalongen......... Noen som opplever avvik fra "normalen" når dere kjøper via nettet? 

Jeg kjøper nesten all sminke fra strawberrynet.com og aldri opplevd noe "avvik" der. Men noen ganger står det at det er "amerikansk utgave" o.l, mulig det er litt annerledes da?

Amorosa skrev:
Jeg kjøper nesten all sminke fra strawberrynet.com og aldri opplevd noe "avvik" der. Men noen ganger står det at det er "amerikansk utgave" o.l, mulig det er litt annerledes da?

Grunnen til at det står er at strawberrynet ikke er autorisert. Varene er da parallellimportert fra USA, og de kan ikke garantere for holdbarhet, autensitet eller kvalitet på produktene..

Det vil si at produktene selges der, men de er direkteimportert fra USA, eller Asia. Derfor er det billigere der enn de norske sidene som må holde seg til EØS-loven om parallellimport.

Jeg vet det er mye fake ute å går på disse nettsidene, iallefall når det gjelder frisørprodukter. Jeg vet f.eks at Nisim nå er i rettsak mot blivakker fordi de selger falske produkter. Jeg vet at KMS tar prøver fra nettstedene og at de finner mye fake og gamle ting. 

Sminke har jeg aldri turt å prøve på selv, har kjøpt ting jeg VET er fake på ebay men da med viten og vilje. Jeg er allergisk mot bismuth og har foreløpig bare funnet Jane Iredale som jeg er fornøyd med, denne tør jeg bare kjøpe i salong. 

Labambie skrev:
Jeg vet det er mye fake ute å går på disse nettsidene, iallefall når det gjelder frisørprodukter. Jeg vet f.eks at Nisim nå er i rettsak mot blivakker fordi de selger falske produkter. Jeg vet at KMS tar prøver fra nettstedene og at de finner mye fake og gamle ting. 

Sminke har jeg aldri turt å prøve på selv, har kjøpt ting jeg VET er fake på ebay men da med viten og vilje. Jeg er allergisk mot bismuth og har foreløpig bare funnet Jane Iredale som jeg er fornøyd med, denne tør jeg bare kjøpe i salong. 

Men, i følge kms sine nettsider så har de ingen autoriserte forhandlere i Norge uansett (hverken salonger eller andre), så det kan jo i såfall like greit skje i vanlige salonger..

Sånn ellers driver både Blivakker og blush med parallellimport fra andre EØS.land som selger produktene billigere i Norge. Men ikke fra USA eller Asia, siden de har en del innhold som ikke er lovlige innen EØS.

Det gikk et prgram på nrk for ikke så altfor mange måneder siden ang nettopp dette med paralellimport osv. og hvordan de kunne selge til så lave priser. Der var det også kunder som hadde reagert på produktene og opplevde at det både så og luktet annerledes enn originalen. Dette gjaldt spesielt "made in China" produktene. Jeg har ikke satt meg så inn i hvem av selskapene som er med i EØS eller ikke, men avvikene var å finne i omtrent alle nettbutikkene som var tatt med (var ikke få). Men jeg tenker jo at det må jo være noe "muffins" når de selger det til halv pris selv om de garanterer at det er originalt...... Hvis det er amerikansk i utgangspunktet, hvorfor er det da merket med "made in China"? Angående frisørprodukter så har jeg no clue for det kjøper jeg kun hos frisøren samtidig med klipp :)

Jeg kjøper foundation på Everydayminerals.com. Mye billigere enn overprisede id minerals (12-13$, altså ca 80 kr, mot ca 400 kr for id) og huden min tåler det kjempefint. Begynte bare å klø av id.

Har lest mange historier om varer med merkelig utseende og lukt fra blivakker.no. Har bestilt fra strawberrynet ved en anledning, og fikk med en "complimentary lipgloss", visstnok fra Calvin Klein, som luktet gammelt og harskt, og bare kladdet seg når jeg påførte den. Skikkelig effektiv metode for å skremme bort kunder.

everydayminerals er kjempegodt!

Jeg bruker eyeslipsface.co.uk en del, mineralsminken der er også veldig god (Og så har de 35% avslag på alt nå:P)

Handler det meste av sminke på feelunique.com og strawberrynet, og aldri opplevd å få falske produkter, og jeg handler MYE!
ID handler jeg på ebay, men kun til fast selger, der jeg vet jeg får original produkt. 

Back
Topp