Sminke

Julita

Forumet er livet
Hvilken sminke bruker dere til hverdags?
Jeg har brukt bare escentuals-sminke lenge, men nå når vi var i Barcelona så tenkte jeg at jeg skulle prøve noe nytt, så jeg ble sminka med bobbi brown foundation og pudder ++, og hun var så flink hun så sminka meg, at det endte opp med at jeg kjøpte hele pakken [8|] [8D]. Tar jo så mye lengre tid å legge enn sminken jeg brukte før da men - burde kanskje tenkt litt mer hverdag og litt mindre late feriemorgener ja [8|].

Jeg bruker bare eyeliner og mascara til hverdags[8D]

Sminke.. bruker en del Oriflame faktisk. Veldig fornøyd!
(mascara hver dag(om jeg skal ut av huset.. ellers ikke), innimellom drister meg til noe som heter crayonpen..  til fest - evt øyenskygge...)

Ellers har jeg enda ikke funnet heeelt foundation jeg bare "klikker" med..
Til nød bruker jeg en eller annen maybeline eller noe.. Prøvd en del (tror jeg.. men..).
Var fornøyd m second skin, men alle er så mørke og jeg er skummamelk hvit.. så skitten ut.

Noen som har tips ang foundation? (som dere da er overvettes fornøyde med[8D][:)])
greit å ha innimellom...(ser jo heller tragisk ut nå m disse hormonene).

ID minerals - men bare litt foundation til hverdags +maskara. Elsker den foundationen!! Dekker perfekt, og får min ekle gravidhud til å se normal ut, pluss at jeg føler og merker at huden får puste gjennom [8D] Brukte den hver dag forrige gang også, og når jeg sto opp og følte meg som et dass i trynet, så var den redningen hver eneste gang [:D]

Til hverdags bruker jeg kun ID pudder og maskara [8D] MÅ ha pudder, men KAN klare meg uten maskara [:)] (Får som regel spørsmål om jeg er trøtt når jeg går uten maskara) [8|]

ORIGINAL: mamihe

Til hverdags bruker jeg kun ID pudder og maskara [8D] MÅ ha pudder, men KAN klare meg uten maskara [:)] (Får som regel spørsmål om jeg er trøtt når jeg går uten maskara) [8|]

Som jeg skulle skrevet det selv [:D]

ORIGINAL: Petra Prøvedokke

ORIGINAL: KonTrolla

ID minerals - men bare litt foundation til hverdags +maskara. Elsker den foundationen!! Dekker perfekt, og får min ekle gravidhud til å se normal ut, pluss at jeg føler og merker at huden får puste gjennom [8D] Brukte den hver dag forrige gang også, og når jeg sto opp og følte meg som et dass i trynet, så var den redningen hver eneste gang [:D]

Bruker den jeg også, og jeg ELSKER den! [:D] Gjør underverker [;)] Den lille consilerkosten er virkelig en liten tryllestav og er verdt sin vekt i gull [:D]

JAA!! Den er bare helt utrolig, og jeg er faktisk like imponert hver morgen over hvor elegant den dekker gravidpizzariet på haka [:D][8D]

(Er ikke så dyrt heller om man bestiller på nettet, og det passer meg utmerket [;)])

ID minerals, elsker elsker elsker...

jeg bruker sonya sminke ifra aloevera... kjempe bra sminke... er samme som id, men bedre.... id bruke et mineral som heter bismut å det er det samme som leire.. alle vet hva leiren gjør, den trekker ut fuktigheten... å det vil man jo ikke...
derfor er d mange som bruker id som føler de klør litt eller at huden stikker...

jeg brukte id tidligere, men så begynte jeg å selge aloe vera produkter så nå bruker jeg bare sonya make-up[:D][:D]

ORIGINAL: Miss lilla m baby

ORIGINAL: mamma*victoria

jeg bruker sonya sminke ifra aloevera... kjempe bra sminke... er samme som id, men bedre.... id bruke et mineral som heter bismut å det er det samme som leire.. alle vet hva leiren gjør, den trekker ut fuktigheten... å det vil man jo ikke...
derfor er d mange som bruker id som føler de klør litt eller at huden stikker...

jeg brukte id tidligere, men så begynte jeg å selge aloe vera produkter så nå bruker jeg bare sonya make-up[:D][:D]

nå er du på bærtur, du vet ikke hva id inneholder tydelighvis.
og grunnen til at folk klør av den er fordi:

-enten så bruker de ikke bare minerals riktig med å knuse korna ordentlig.
-eller som hos de fleste begynner man å klø fordi kosten er laget av hestehår og det er ikke normalt å trøkke hestehår i trynet. noen er allergisk mot hest også. men det finnes shampo til kosten man bør ta først. ellers er det alternativ børste som er laget av neon.

hvis en påstår at hun reagerer på produktet, så han hun en sjelden sykdom som er bare 2 i hele verden som har.
i.d inneholder planter,kråkesølv og sink. det tørker ikke ut huden. den pleier urenhud og eksemer. den er så ren at du kan sove med den om natten. har du veldig tørr hud som flaker, så er ikke i.d lurt pga det ikke vil se pent ut. da synes tørre flekker. jeg har tørr hud fra før (normal) og med i.d så blir jeg ikke tørr. alt annet blir jeg lett tørr.

jeg kunne fortalt mye mye mer om i.d (jepp jeg har vært på kurs[8D]) men det er 1 år siden snart og regner med å piffe opp minnet snart. men det er helt feil det du sier der[;)]

ja, det er jo ikke alle som reagerer på sminken... men dette var ikke noe negativt me id sminken, jeg liker den veldig godt jeg og.. å har brukt den i noen år, men vis du ser på ingrediensene på id sminken så inneholder den et mineral som heter bismuth.... jeg har også vært på kurs, men ikke på kurs med id minerals... men med sonya make-up... forskjellen på disse 2 make-up`ene er at id inneholder bismuth å er i løs pudder form mens sonya make-up ikke inneholder bismuth å er i fast form ellers så e sminken helt lik,...
jeg mente ikke å være negativ så beklager....

Jeg bruker og id bare ecentuals! ellers synes jeg mascaraen derfra er dårlig, brukeren fra lancome akkurat nå.

jeg bruker bare maskara, uansett op det er til hverdags eller til fest, gidder ikke bruke mere tid på det.

ORIGINAL: gundur

jeg bruker bare maskara, uansett op det er til hverdags eller til fest, gidder ikke bruke mere tid på det.

samme her[;)]

ORIGINAL: Frk.Mamma

er så heldig at jeg ikke gidder og bruke noe jeg[8D]

Da var vi to[;)]

Ser det er mange som er superfornøyde med ID minerals sin foundation.

Noen som har blandingshud og den funker da og?
Har masse tørre partier i kjakene, og når jeg har prøvd mineralsminke før ser jeg jo ikke ut i måneskinn.
Som om det fester seg eller flaker seg i de partiene der...(har tatt på bra fukt under assa.. men hmm..).

Jeg kan ikke stort om foundations, men noen sa jeg skulle bruke flytende som innhold olje ell no?
Erhm, som sagt mest vant til mascara så .. fint med tips![:D][:D]

bruker mineralsminke, både I.D og cosmobeauty!har og noen jane iredale produkter jeg bruker innimellom!

mascara bruker jeg clinique!

nå er du på bærtur, du vet ikke hva id inneholder tydelighvis.
og grunnen til at folk klør av den er fordi:

-enten så bruker de ikke bare minerals riktig med å knuse korna ordentlig.
-eller som hos de fleste begynner man å klø fordi kosten er laget av hestehår og det er ikke normalt å trøkke hestehår i trynet. noen er allergisk mot hest også. men det finnes shampo til kosten man bør ta først. ellers er det alternativ børste som er laget av neon.

hvis en påstår at hun reagerer på produktet, så han hun en sjelden sykdom som er bare 2 i hele verden som har.
i.d inneholder planter,kråkesølv og sink. det tørker ikke ut huden. den pleier urenhud og eksemer. den er så ren at du kan sove med den om natten. har du veldig tørr hud som flaker, så er ikke i.d lurt pga det ikke vil se pent ut. da synes tørre flekker. jeg har tørr hud fra før (normal) og med i.d så blir jeg ikke tørr. alt annet blir jeg lett tørr.

jeg kunne fortalt mye mye mer om i.d (jepp jeg har vært på kurs[8D]) men det er 1 år siden snart og regner med å piffe opp minnet snart. men det er helt feil det du sier der[;)]

ja, det er jo ikke alle som reagerer på sminken... men dette var ikke noe negativt me id sminken, jeg liker den veldig godt jeg og.. å har brukt den i noen år, men vis du ser på ingrediensene på id sminken så inneholder den et mineral som heter bismuth.... jeg har også vært på kurs, men ikke på kurs med id minerals... men med sonya make-up... forskjellen på disse 2 make-up`ene er at id inneholder bismuth å er i løs pudder form mens sonya make-up ikke inneholder bismuth å er i fast form ellers så e sminken helt lik,...
jeg mente ikke å være negativ så beklager....

hehe! kjenner igjen i det du sier. kursene sier negativt om andre produkter som skal etterlikne[8D]
de sier alltid i mot hverandre. plukker ut den ene negative tingen og lager stort ut av det[8D]

Men terskelen for å kalle produkter for mineral-make-up er lav,så selvom det betegnes som dette er det ikke alt som har den samme effekten på huden..f.eks isadora bruker mest av mica(kråkesølv) som brukes for å gi glød,men har absolutt ingen beroligende effekt på huden. ellers er det sånn at leire ikke alltid er uttørkende,men faktisk veldig beroligende og brukes til mange med sensitiv hud,og denne hudtypen trenger absolutt fukt.men Bare minerals inneholder bismut oksiklorid og det er et mineralsalt som finnes naturlig i jordskorpen. Det er viktig å skille mellom grunnstoffene bismut (som er et metall), klor og oksygen (som er gasser), og mineralsaltet bismut oksiklorid som er et helt annet molekyl – Man kan sammenlikne det med vanlig matsalt, altså natriumklorid: Natrium og klor alene er ikke noe vi ville krydret maten vår med, mens saltet av de to stoffene er noe de fleste liker. Bismut, klor og oksygen er ikke noe man har på huden, men sammen blir det til et mykt og blankt pudder som har en veldig fin effekt på huden. Ingrediensen er godkjent til bruk i kosmetikk av både FDA og EU-kommisjonen, og brukes derfor av flere anerkjente mineralmakeup-merker.[:)]

Ble langt det her[8D] og det var ikke for å være teit,men jeg er hudpleier og synes det er fryktelig dumt at det spres så mange ting som ikke stemmer....[:)] 

Back
Topp