Sminke til barn

*Pudding*

Glad i forumet
Jeg har et tantebarn som ønsker seg smike til jul. Hvor kjøper jeg det?
Finnes det noe som er tilpasset for unger? Vil ikke kjøpe på lekebutikken, da jeg har hørt at det ikke er noe bra..

Hvor gammel er ungen?

Er det snakk om en sjelden gang, eller er det sminke som skal brukes daglig av en 12-13 åring?

Ville sjekket på apoteket jeg om det er til barn som skal ha det en gang innimellom.. Er det til en ungdom ville jeg kjøpt på sminkebutikk.

Hvor gammel er ungen?

Er det snakk om en sjelden gang, eller er det sminke som skal brukes daglig av en 12-13 åring?

Ville sjekket på apoteket jeg om det er til barn som skal ha det en gang innimellom.. Er det til en ungdom ville jeg kjøpt på sminkebutikk.

Hun er 5 år. Hvor ofte det skal brukes blir vel opp til foreldrene :)
Takk for tips! :)

Ok, da regner jeg med det ikke blir hver dag :P
Så da ville jeg sjekket på apoteket, eller på helsekost eller noe lignende? Nettbutikk?
Finnes jo en del sminke uten parfyme og ekle stoffer. :)

Uff, hehe, håper ikke jenta mi ønsker seg sminke når hun er 5. Vet ikke hvor du får tak i det, men pass på at det ikke er masse farlige stoffer i sminken.

Tror også dem har på apoteket:) hvismikkr ville jeg nok hørt på vita, å kjøpt ett rimelig "ordentlig" merke, istedet for billigsminke fra lekebutikk ol:)

Sent from my iPad using BV Forum

Den rimelige sminken de har på HM er fin til barn syntes jeg. Iallefall så reagerer ikke jenta mi på den. Mens den på lekebutikken og annen billigsminke får hun utslett av.

Ville kjøpt på HM en lipgloss, en rouge og et lite skrin med øyeskygge. Da har hun nok å leke med ;) neglelakk ville jeg kjøpt på en lekebutikk, så slipper du alt løsemiddelet som er i de voksnes for å være holdbare :)

Sminka på hm er bra, og jeg er sensetiv men den tåler jeg godt.

Elf kan være greit å sjekke ut. De har ikke parabener eller driver med dyretesting, og det er veldig billig. Det har de alt mulig. Til søstera mi i fjor (12 år) kjøpte jeg neglelakk, nøytral lipgloss og leppepommade og litt annet dilldall.

Nettsiden heter eyeslipsface.
Kan jo føye til at jeg kjøper kosmetikk til meg selv der også, de har gode produkter.

Last edited:
Tusen takk for tips, alle sammen! :)
Det er greit å ha et strd som BV, som kan gi svar på alt jeg lurer på! :D
Skal sjekke ut alle tipsene :)

Back
Topp