Smil og kontakt

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Lillegutt er 8 uker nå, og viser liten interesse igrunn. Han har begynt litt mer med blikkontakt nå, men ikke så veldig interessert. De smilene som har vært vet jeg ikke om har vært bevisste, og han viser ikke noen interesse for lyder. Var hos hs for å høre, og hun trodde ikke det var noe, men likevel var det noe de var opptatt av å følge opp. Ba meg forsøke å se om han fulgte lyder og slikt, noe jeg ikke syns han gjør. Ble litt redd for at han ikke hørte noenting, men hvis jeg klapper litt høyt ved siden av han blunker han, så noe må han jo høre iallfall. Han følger også blikket innimellom og kikker mye etter lys.
Det er vel hørsel og syn de er opptatt av ved slike problemstillinger.

Noen som har noe erfaringer? Det hører jo også med at han er født nesten 1 mnd før termin, noe jeg trodde hadde litt å si, men virket ikke på hs som det var så viktig..

Vår lille gutt er født tre uker før termin og jeg syns han har hengt litt etter i utviklingen.men de siste ukene nå har d skjedd mye.han er nå snart 12 uker.jeg tror i mitt hode at d må være en sammenheng med at de er for tidlig født.de skulke ruget en stund til i magen egentlig:)leser jeg om utviklingen leser jeg ut i fra termundato og ikke hvor gqmnel han faktisk er og da stemmer d mye bedre for hans utvikling:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min var og en måned fortidelig og han brukte lang tid før han begynte å smile bevisst. Nå er han 11 uker og smiler masse. Det begynte så smått ved 8 ukers alder men var sparsom på smilene. Jeg tror du kan ta det helt rolig, det kommer nok snart :)

Min var og en måned fortidelig og han brukte lang tid før han begynte å smile bevisst. Nå er han 11 uker og smiler masse. Det begynte så smått ved 8 ukers alder men var sparsom på smilene. Jeg tror du kan ta det helt rolig, det kommer nok snart :)
Signerer denne :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Smilene kan jo ta litt tid. Tok de ikke hørselstest på sykehuset?

Ja det er helt sikkert bare å være tålmodig. Tenker alltid det verste når ting ikke er akkurat som det står det burde være. Utrolig teit egentlig :p I følge termin er han jo bare en mnd egentlig, så det kommer vel snart.

Smilene kan jo ta litt tid. Tok de ikke hørselstest på sykehuset?

Jo de gjorde det, og når jeg spurte sa de den var bra. Men så kom de en stund etterpå å spurte meg om vi hadde noe hørselproblemer i familien, og da ble selvsagt jeg skikkelig usikker igjen :p Hvorfor spurte de om det hvis alt var bra liksom.. Men det var kanskje rutine og at hun glemte det før hun tok testen, ikke vet jeg..

Her sier HS at de går ut fra termindato når det gjelder utvikling.. Så tror ikke du skal bekymre deg

Joda, det skal korrigeres for prematuritet. Min er også født i uke 36+1, men har ikke vært forsinket foreløpig. Men husk at det er store individuelle variasjoner innenfor det som er "normalen" da. Selvfølgelig skal man følge med på dette, men det er få uker de har levd. Tenker at det er viktig å følge magefølelsen som mor her - er det manglendekontakt?,virker sansene som de skal?, osv.... Syng med baby, snakk med baby, stryk på huden, gi ditt ansikt og blikk ofte selv om ikke baby ser enda, så har baby tilbudet :-) Det kan sikkert gå seg til dette, og plutselig er det din baby som er tidlig på noen helt andre milepæler. Men som sagt - klart man skal reagere på manglende sosial interaksjon! :-)

Back
Topp