Smidig foster

nancy drew

Forumet er livet
Var på ny UL for vurdering av str igjen i dag. Og frøkna er blitt 2100g. En god plugg ved fødsel om hun fortsetter slik (4200g estimert i uke 40 om hun har jevn vekst og jeg ikke forer henne med for mye sukker i kosten min).

Men det som overasket mest var hvordan hun låg inni magen. Hun har snudd seg med hode ned og hadde da en fot og 2 hender foran ansikte. Den andre foten peker rett opp og sparker i toppen av magen. Merkelig måte å ligge på spør du meg. Gjorde det helt umulig å få bilde av ansikte, men fikk se undersiden av foten veldig tydelig og et øre.

Fikk også svar på igangsetting i forhold til svangerskalpsdiabetes og regelen på KK var at var det kostregulert så gikk ting sin gang og man lot fødselen skje spontant neeesten uavhengig av størrelsen. Gikk man på tabletter eller insulin satte de igang ca i uke 39 slik at man i hverfall ikke gikk overtid. Dette var heller ikke størrelse som bestemte men forhold i morkaken og faren for komplikasjoner.

Haha, ja de små kan ha litt av noen stillinger i magen ;) Av og til lurer æ på kossen han ligg. Da æ kjenner slag og spark i alle kanter :P
Hvor mange uker e du på vei? Var også på UL på fredag der ho bl a målte babyen, han ble og målt til 2100 g :) Var da akkurat 32 uker på vei :)

Ul termin er 12/1.... så er 30+6 mener jeg.

Ååå setter de ikke i gang :( hvor ofte får du oppfølging og vekstestimering? Fødde ei frøken på 4200 forrige gang å det gikk helt fint det asså:)

Han skulle ha meg inn igjen om 14 dager, så om det fortsetter er det jo relativt ofte. Men føler litt det er opp til legen å vurdere fra gang til gang

De fleste som sitter i seteleie ligger jo brettet med føttene opp rundt hodet, så de er rimelig myke ja ;)

Så rart, jeg var på vekstkontroll i dag og da ble han estimert til 1990g (er 31+3) og at han var 4300 ved termin :p

Ca 39 på Kk? det blir type 1-2 januar for min del det, eller rett før nyttårsaften. Hadde egentlig vært fint å være ferdig før jul :p termin 8. januar.
Går på metformin, så har fått beskjed om at eg ikke skal på overtid. foreløpig har målingene på gutten vist -10% :)

Åhh de sa ikke noe om hva han kom til å veie ved termin til meg. Men er uke 29+5 og ble målt til 1400g i går :)
Regner med det er någenlunde innen normalen ettersom de ikke sa noe annent?

De er utrolig smidige hehe.. På 3d ul i uke 28 lå min med hodet opp, et bein opp og et bein ned. Pappaen ble helt bekymret haha... Men nå på fredag lå han litt sånn halvveis på tvers, men med begge beina samme sted. Så da ble pappaen beroliget ;) Var da 31+3 og han ble målt til 1910 gram. Men jordmor sa hun hadde opplevd avvik opp til 1,7 kg så jeg tar det tallet med en klype salt hehe

Mi var 1970 sist å da var jeg 31+5.
Lå også med hodet ned, men ansiktet inn i morkaka. Men ho blir helt vill når ultralyd tingen kommer på magen :)

Jeg har ikke spist noe sukker, men tar insulin på kvelden. Settes i gang på dagen uke 38.

Spennende tid :)

Åhh de sa ikke noe om hva han kom til å veie ved termin til meg. Men er uke 29+5 og ble målt til 1400g i går :)
Regner med det er någenlunde innen normalen ettersom de ikke sa noe annent?
Det er på normalen ja :) Så da blir babyen nok rundt 3,5 ved fødsel om veksten fortsetter som nå :)

Han skulle ha meg inn igjen om 14 dager, så om det fortsetter er det jo relativt ofte. Men føler litt det er opp til legen å vurdere fra gang til gang
Ja fikk om 2uker jeg og, bare spent på om vi må gå hver 14.dag helt ut... Men bra de følger med da, skal jo bare vær glad for det:)

Så rart, jeg var på vekstkontroll i dag og da ble han estimert til 1990g (er 31+3) og at han var 4300 ved termin :p
Festlig :p men føler de vokser i rykk å napp da så skjønner ikke hvordan de kan estimere så langt frem!? Her var han 13%over, ei uke senere var han -0,3% under... Så det kan endre seg raskt tydeligvis:)

Festlig :p men føler de vokser i rykk å napp da så skjønner ikke hvordan de kan estimere så langt frem!? Her var han 13%over, ei uke senere var han -0,3% under... Så det kan endre seg raskt tydeligvis:)

Skjønner det heller ikke :p Oi, det var jo veldig stor forskjell da! For 3 uker siden var han 13% over og i går plutselig 20%. Han her vokser jo veldig fort tydeligvis :p

Jeg fikk beskjed i uke 25 at ho var 11% mindre, var inne på sykehuset i uke 28 og da var ho 16% mindre, så di ville ha meg tilbake 2 uker etter(uke30) da ble ho målt til 11% mindre! Så måtte tilbake igjen 2 uker etter det (uke 32) da var ho 5% mindre og ble estimert til 1740 gram!
Alle gangene har det vært forskjellige leger så vet ikke om det stemmer med disse tallene eller om de kan måle så forskjellig :-/

Back
Topp