Smeruter etter revning og eller klipping..

junibebi89

Gift med forumet
Gud å vondt:(. Har noen noe erfaringer og tips å komme med for å slippe så sterke smerter der nede? Kan ikke sitte ordentlig engang.. ta på truse osv er vondt.. gå er vondt.. bytte stilling er vondt.. tar paracet og voltaren for det men det tar ikke all smerten.. :. (. Kjerringråd? Tips?


<3
 
Væte bind og legge i frysern, pakk de inn i noe tøy og legg i trusa for å lindre.

Unngå å sitte og gå/stå for mye. Hovner opp da og blir vondere.
 
Væte bind og legge i frysern, pakk de inn i noe tøy og legg i trusa for å lindre.

Unngå å sitte og gå/stå for mye. Hovner opp da og blir vondere.
Signerer!

Prøv å ligge/slappe av mye og begynn med knipeøvelser så fort du klarer :) plutselig blir det bedre! Jeg hadde fryktelig vondt etter klipp, etter tre uker nå kjenner jeg ikke noe :)
 
Væte bind og legge i frysern, pakk de inn i noe tøy og legg i trusa for å lindre.

Unngå å sitte og gå/stå for mye. Hovner opp da og blir vondere.

Åh takk!!! Det var det de gjorde på sykehuset ja:). Holder den lenge?

Skal definitivt ta det roligere nå fremover:)
 
Signerer!

Prøv å ligge/slappe av mye og begynn med knipeøvelser så fort du klarer :) plutselig blir det bedre! Jeg hadde fryktelig vondt etter klipp, etter tre uker nå kjenner jeg ikke noe :)

Takk gud for at det går over! :). Gleder meg allerede:)
 
Åh takk!!! Det var det de gjorde på sykehuset ja:). Holder den lenge?

Skal definitivt ta det roligere nå fremover:)
Aner ikke, ikke prøvd det selv. Klarte meg fint med paracet selv om jeg revna herfra til månen :p
 
Jeg har ikke personlig erfaring (enda), men fikk tips om å handle Xylocain-salve til det formålet! Det er reseptfritt og bedøvende :)
 
Som flere andre sier, ikke sitt eller stå/gå mye. Legg deg i sengen og slapp av. Gjerne dusje og lufttørke om mulig. Jeg dusjet og la meg på sengen og lufttørket hver dag, det hjalp veldig. I tillegg kunne jeg da ha meg en liten dupp mens pappaen passet lille..
 
Aner ikke, ikke prøvd det selv. Klarte meg fint med paracet selv om jeg revna herfra til månen :p

Åh guud au!! Jeg tar kontinuerlig med paracet og voltaren nå. Når følte du at du var litt bedre sånn at du feks kunne sitte normalt?
 
Huff, det er så vondt! Denne gangen fikk jeg "bare" en andregrads, men sist fikk jeg grad 3c. Etter 10 dager måtte jeg på sykehuset for jeg var sikker på at alle stingene var gått opp, men alt var normalt :p

Spiste masse smertestillende, lå mye og måtte tisse i dusjen. Husker ikke helt når det gikk over. Denne gangen har jeg klart meg uten smertestillende. Masse god bedring ❤️
 
Åh guud au!! Jeg tar kontinuerlig med paracet og voltaren nå. Når følte du at du var litt bedre sånn at du feks kunne sitte normalt?
Satt fra første dag jeg, men la en pute under rompa og satt ikke så lenge i slengen. Syns ikke det var så ille den første uka, men så ble det vondere en periode. Var kanskje så mørbanket at jeg ikke kjente det i starten :p var vel over etter 3-4 uker. Men jeg ble mye sydd da, måtte jo i narkose etter fødsel for å syes.
 
Jeg fikk beskjed om å bruke grønnsåpebad med første da jeg revna og ble klippet :)
 
Dere som har erfaring. Har blitt klipt og sydd for en måned siden. Når kan jeg begynne å bruke såpe når jeg dusjer? Hittil Har jeg vann- dusjet nesten hvergang etter dobesøk.
 
Dere som har erfaring. Har blitt klipt og sydd for en måned siden. Når kan jeg begynne å bruke såpe når jeg dusjer? Hittil Har jeg vann- dusjet nesten hvergang etter dobesøk.

På meg løsnet stingene etter ca to uker. Alt var da grodd igjen og for alle praktiske formål ikke noe annerledes enn før fødsel. Derfor begynte jeg å bruke (mild) såpe igjen da.

Har du sett i speilet og sjekket ståa? Hvis alt er normalt hos deg nå, så er det da ingen grunn til ikke å bruke såpe nå? :)
 
Åh guud au!! Jeg tar kontinuerlig med paracet og voltaren nå. Når følte du at du var litt bedre sånn at du feks kunne sitte normalt?

Går det bedre med deg nå? Mine sting ble merkbart bedre etter dag 8 og fra dag 13 ble det så og si som før :) Huden har trukket seg sammen litt annerledes en fødsel, men også det begynner å bli som før.

Har du fortsatt vondt ville jeg ringt føden og hørt om du kan få bli sjekket opp.
 
Går det bedre med deg nå? Mine sting ble merkbart bedre etter dag 8 og fra dag 13 ble det så og si som før :) Huden har trukket seg sammen litt annerledes en fødsel, men også det begynner å bli som før.

Har du fortsatt vondt ville jeg ringt føden og hørt om du kan få bli sjekket opp.

Nei faktisk ikke:(. Har skikkelig vondt:(. Og tar maksa doser med smertestillende hver dag:(. Dag 7 i dag :(. Ringte føden da vi hadde sett på såret og det er blitt gult og rødt.. så er vel betent.

Hun sa vi kunne komme inn på føden/prøve å ta rumpen i medisinsk grønnsåpe vann 2 ganger om dagen.. så har bynt med det nå...

Noen som har erfaringer med dette?
 
Back
Topp