Smertestillende???

ivfbarnet

Andre møte med forumet
Jeg har tannverk fra HEL....!!!!!!! er det noen som vet hva jeg kan ta av smertestillende? har tatt 1 g med paracet, men det virker ikke....[:(]

Setter umåtelig stor pris på gode tips og råd som kan gjøre at smertene blir lindret...

skal vel ta minst mulig smertestillende. men hvis det ikke gir seg og blir SKIKKELIG tannverk så ring legevakta.

ORIGINAL: lovibem

Paracet kan du ta, men ikke ibux

Har ringt de, venter på at legen skal ringe tilbake... men det tar jo så inni H...... Lang tid!!!!![:'(]

Auda.... en uheldig situasjon må jeg si...[&:] Eneste som fungerte for meg da jeg hadde verdens verste tannpine var blandingen ibux og paracet... og det må du dessverre bare ligge langt unna som det blir sagt her. Man skal ikke ta noe som er av de betennelsesdempende typene smertestillende. Da sitter man igjen med veldig lite man har lov å ta når man er gravid. Håper du får svar av lege raskt... kanskje du kan få noe ordentlig sterke greier som ikke skader lille i magen. 

Legen ringte klokka 12 og konkluderte med at jeg "Bare måtte holde ut" men at jeg kunne ta en dose til med paracet etter at jeg var ferdig med å snakke med han, har klart å holde ut til nå, men nå måtte jeg stå opp og ta en til...

Fikk beskjed om at hvis jeg hadde kommet litt lenger enn første trimester hadde det vært litt mer han kunne ha gjort for å hjelpe meg, men for å unngå å skade fosteret så måtte jeg bare klare meg med paracet, men orsøke å ta så lite som mulig[&:]

Er jo typisk det, at når jeg kke kan da noe smertestillende som hjelper mot tannverk DA skal det bryte ut for fullt!!!

Men er det noen som vet hvordan det er med røntgen og bedøvelse hos tannlegen???

Joda du kan ta røntgen, men da må du ha heldekkende frakk over magen som dekker for strålingene[:)] bedøvelse får du også[:)]

Man kan ta en kobinasjon av ibux og paracet. Ibux skal ikke brukes i tredje trimester, men er ikke farlig så tidlig. Har selv fått skrevet ut resept på panodil 1g og ibumetrin av min tante som er gyn. på sykehuset Østfold

Jeg ringte med legevakten og de sa at jeg ikke måtte ta ibux fordi det kan gi økt risiko for spontan abort så tidlig i svangerskapet...

ORIGINAL: carolineS

Man kan ta en kobinasjon av ibux og paracet. Ibux skal ikke brukes i tredje trimester, men er ikke farlig så tidlig. Har selv fått skrevet ut resept på panodil 1g og ibumetrin av min tante som er gyn. på sykehuset Østfold

Nå har jeg fått vært hos tannlegen og de tok en akuttbehandling av min vonde tann, er jo så dum at jeg ikke går til tannlege med mindre det er skikkelig vondt, men sånn er det jo å ha tannlege skrekk.....

Hva gikk akutbehandling ut på? Håper det er bedre nå i alle fall. Tannverk høres ikke noe sårlig ut...

Håper det ordet seg for tannverken etter tannlegebesøket!!

ORIGINAL: Cameleon

ORIGINAL: carolineS

Ibux skal IKKE tas i første og tredje tri! 
Fikk vite med legen min at Ibux  kan tas i andre, men legene sier det er like greit å holde seg unna da også!
Men leser på felleskatalogen at det ikke skal brukes i 1 og 2 trimester!

Jeg personlig kommer ikke til å bruke ibux under hele svangerskapet! Fikk beskjed om å ikke bruke det under prøveperioden også!

Tidlig i svangerskapet øker blandt annet faren for spontanabort om man tar Ibux! Og det er jo ingen ønskelig situasjon... Bruk heller Paracet!

ORIGINAL: Tre blir fire

Hva gikk akutbehandling ut på? Håper det er bedre nå i alle fall. Tannverk høres ikke noe sårlig ut...

Gikk til tannlegen som borret tanna m og la inn en type smertestillende i hullet og en midlertidig fylling siden jeg ikke skal ta røntgen... Fått time senere for å ta det ordentlig, men jeg har i allefall ikke vondt lenger og får sove om natta...

*kjerringråd*
forsøk med noe kaldt i munnen.. hjelper alltid meg...

ORIGINAL: ivfbarnet

ORIGINAL: Tre blir fire

Gikk til tannlegen som borret tanna m og la inn en type smertestillende i hullet og en midlertidig fylling siden jeg ikke skal ta røntgen... Fått time senere for å ta det ordentlig, men jeg har i allefall ikke vondt lenger og får sove om natta...

Det er i alle fall bra at det ikke gjør vondt lenger:-)

Back
Topp