Smertestillende

unicorn59

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Hei :)

Hvilke smertelindring fikk du ved uttak og hva fungerte evt best om du har vært gjennom uttak flere ganger?

Uttak nermer seg, og jeg er en smule nervøs... :dead:

Hvilke smertelindring fikk du ved uttak og hva fungerte evt best om du har vært gjennom uttak flere ganger?

Jeg fikk Oxynorm, Paracet og naproxen, i tillegg til bedøvelse :p
Brukte også varmeflaske i timene og dagene etterpå, det hjalp veldig for min del :happy:
Reagerte dårlig på enkel dose Oxy, så fikk dobbel ved andre uttak - Det hjalp meg i hvertfall!

Jeg fikk 3 paracet, 5 mg vival/valium og 10 mg morfin intravenøst. Jeg gav på forhånd beskjed om at jeg er veldig lite sensitiv når det gjelder valium og morfin, så derfor fikk jeg dobbel lokalbedøvelse.

Jeg merket ikke noe til vivalen og morfinen (den hadde sikkert noe virkning, men ikke slik at jeg på noen måte kjente meg slapp eller susete slik mange blir). Lokalbedøvelsen virket veldig bra.

Var ekstremt nervøs før uttaket og var anspent under hele uttaket, likevel var ikke uttaket vondt. For meg var uttaket relativt likt som ultralydkontrollen der de teller eggene. Jeg kjente ikke en gang stikkene fra lokalbedøvelsen, noe som overrasket meg :)

Er du veldig nervøs så be om dobbel lokalbedøvelse på forhånd, i følge klinikken jeg var hos er dette ofte veldig effektivt. Jeg hadde store og vonde eggstokker og var overstimulert, likevel gikk uttaket veldig bra.

Håper det går like bra for deg som det gikk for meg. :)

Last edited:
Jeg fikk Paracet, Ibux og oxynorm, i tillegg til to typer kvalmestillende/beroligende. Og så bedøvelse ved selve uttaket. Gikk helt smertefritt for min del. Veldig fin opplevelse. Tok en Paracet og en Ibux når bedøvelsen gikk ut etter uttak, men ellers ingenting.

En kvart dormicum, en paralgin forte og en 1g paracet pluss lokalbedøvelse :) ingen smerter under uttak :)

Jeg fikk en nesespray (privat hos hausken), etter det har jeg fått oxynorm 1 gang (som jeg ble sykt dårlig av), morfin 1 gang(kastet opp), og etter det har jeg bare brukt paracet under uttak og fått paralgin forte til etterpå:) nå skal det sies at jeg reagerer på det messte av sånn sterke smertestillende, ig at jeg kjente INGENTING av uttaket:) fikk et par ekstra stikk med bedøvelse og merket ingenting til det di holdt på med :)
Lykke til :D

Vival, Paracet og dobbel lokalbedøvelse. Ingen smerter under uttak :smiley-bounce012

Tusen takk for svar alle ❤️

Da tror jeg også at jeg skal be om dobbel bedøvelse. Har fått med med valium hjem også skal jeg få ett stikk med noe lignende morfin i på sykehuset :angelic:

Jeg tåler MYE smertestillende og trenger solid dose. Fikk Oxynorm og skulle fått Paracet også, men hadde tatt det før jeg kom dit på grunn av tannrot betennelse. Vival/valium og postafen kvalmestillende. Jeg var litt rar etter den miksen, men ikke helt bortreist heller. Kjente godt både stikk av bedøvelse og at de rota rundt oppi der. Var et par ganger jeg fikk såpass vondt at jeg lagde litt lyd. Men det gikk fort over og jeg fokuserte på skjermen og på samboeren som var på videochat på telefon.

Håper uttak går bra og at du ikke får noe vondt. Lykke til!

Virker som om det går bra for de aller fleste. Klart det er ubehagelig, men det er liksom bare noe vi må gjennom for å få det vi vil. Det er kortvarig ubehag med tanke på hva vi faktisk kan få igjen for det. Hold ut og ikke vær redd. De vet hva de gjør og du er i trygge hender.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp