Smertestillende

Lizz83

Gift med forumet
Finnes det noen sterke paracetamol-preparater som jeg kan få på resept av legen som jeg kan ta nå mens jeg er gravid? Jeg har så grusomt vondt i hodet.... det er ikke migrene, men sånn hodepine man får av nakkesmerter og som veldig få prosentandel får (og jeg er en av de "heldige")...
Jeg fikk ikke sove i natt pga hodepine. Bare lå og skalv og gråt fordi det gjorde så vondt.... men gikk ned å tok med to Paracet og da ble jeg i det minste søvnig og sovna, men våknet med like grusom hodepine i dag...

Jeg har tatt paralgin forte under graviditeten. Det skal vist være trygt! Spørreleken din så har han nok noe bra til deg :)

Håper det! Blir helt sprø her. Og så må jeg be om henvisning til fysio. Jeg får det dekket uansett siden det er yrkesskade. Men jeg orker ikke å gå til noen som ikke behandler gravide. Klarer ikke å ligge på magen på en hard benk.

Eg har også haudverk no i graviditeten. Men tør ikkje å ta noko for legen skremte meg med at ikkje ein gong Paracet var bra å ta medan ein var gravid. Har høyrt både at det er ok og at det ikkje er ok å ta det. Prøver så lenge det går utan.mitt største problem er igrunn nakken, at den er stiv og at det forplanta seg oppover, da skulle eg helst ha fått tatt Ibux :( det eg gjer for å klare å overleve er å halde nakken varm, med sjal og varmeputer. Veit også at det hjelp å trene og gå tur så skal skjerpe meg no å legge inn ein daglig spasertur.

Fint med tips for å betre nakken utan Ibux! :)

Hodepine er min værste plage generelt i svangerskap, både nå og tidligere. Skyldes verken stiv nakke eller blodtrykket, det bare er sånn for meg.. Skal dog høre med legen nå denne uka hva jeg skal gjøre og hva som kan hjelpe. Kommer til å etterspørre fysio barw for å prøve ut det også. Nok drikke hjelper noen dager, andre dager må jeg rett og slett ta paracet for å fungere sånn nogenlunde :-( Utrolig slitsomt, har hatt den hodepinen nå konstant i 6 uker! Skriv gjerne igjen dere andre om dere finner noen metoder som letter på hodepinen :-)

tryggmammamedisin.no :)

(eller hva den heter)

Samtidig kan det være greit å lindre nakkesmertene med feks varmepute, det hjelper på hodepinen som kommer fra nakken hos meg iallefall!

Back
Topp