Smertestillende

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hvilken type er best å bruke ved ryggsmerter?
Jeg bruker bare ibux og paracet, samt Voltaren (voltarol?) gel. max to piller om gangen. Føler at det er for lite til at det hjelper noe særlig, men er så redd for overdose. I tillegg kan jeg reagere så rart til tider. Av og til tar jeg to piller uten problem, andre ganger føler jeg meg rett og slett ruset. Da sitter jeg og fniser og koser meg. Det skremmer meg litt, jeg kan ikke risikere det når jeg er alene med lillemor (gressenke).
Kan jo gå til legen og få sterkere smertestillende selvfølgelig, men vil det hjelpe? Er det ikke bare like greit å ta flere av de pillene jeg allerede har?
Jeg vet at dere ikke er leger altså, kommer til å kontakte lege i morgen om det er like ille da :)

Det kommer an på styrken av de tbl du tar. Hva står det på de?:) det som er viktig er at du ikke får for mye av virkestoffet.

Det kommer an på styrken av de tbl du tar. Hva står det på de?:) det som er viktig er at du ikke får for mye av virkestoffet.
Hmmm. Enten 200 eller 400 mg. De man får kjøpt på vanlig butikk. Har de ikke foran meg nå og jeg reiser meg ikke med det første :P

Hmmm. Enten 200 eller 400 mg. De man får kjøpt på vanlig butikk. Har de ikke foran meg nå og jeg reiser meg ikke med det første :P
Hvis det er 200mg så kan du ta to av den pluss en 500mg paracet vel. Muuuulig du kan opp i 600mg Ibux pluss 500mg paracet, men det er jeg ikke sikker på.
Ift Ibux så er det viktig å være forsiktig hvis du har problemer med magesår blant annet, da skal man ikke ta det.
Må iallfall ikke overdosere, da må du heller til lege å få sterkere saker:)

Personlig synes jeg paralgin forte er veldig bra mot ryggsmerter - om reseptfritt ikke virker.

Voltaren piller og ibux skal ikke kombineres. Vet ikke hvordan det er med gel. Hvis det er reseptfri gel du bruker så hadde jeg tatt kontakt med lege og fått resept på noe sterkere. Bare vær obs på at voltaren tabletter er ganske sterkt for magen, så pass på å ta det sammen med mat og ha evt. syrenøytraliserende i bakhånd.

Voltaren piller og ibux skal ikke kombineres. Vet ikke hvordan det er med gel. Hvis det er reseptfri gel du bruker så hadde jeg tatt kontakt med lege og fått resept på noe sterkere. Bare vær obs på at voltaren tabletter er ganske sterkt for magen, så pass på å ta det sammen med mat og ha evt. syrenøytraliserende i bakhånd.

Har aldri hørt om det før, hvordan er det med paracet da? Kan kutte ut ibuxen, synes ikke den hjelper så mye uansett. Får vel bare svelge stoltheten å kontakte lege da :P

Tusen takk for svar og tips :)

Jeg fikk 400 mg ibux og 1 gram paracet av legen en gang. Er jo kun de to typene man skal blande. Jeg blir også rusa hvis jeg blander noe annet eller tar noe annet enn paracet eller ibux.

Hvis du har ofte ryggproblemer burde du ha gått til osteopat for å få rettet opp i skaden før det blir feilstilling.
Varme lindrer også på ryggsmerter. Har du badekar, så legg deg nedi der en stund. Alternativt legg på varmeflaske på ryggen.
Du kan fint ta 1 gram paracet og 400 mg ibux, men hvis du ikke kjenner bedring av det så bør du nok få noe sterkere.
Massasje hjelper også.

Jeg fikk 400 mg ibux og 1 gram paracet av legen en gang. Er jo kun de to typene man skal blande. Jeg blir også rusa hvis jeg blander noe annet eller tar noe annet enn paracet eller ibux.
Jeg føler meg ruset av en vanlig paracet + enten en paracet til eller en vanlig ibux :(

Hvis du har ofte ryggproblemer burde du ha gått til osteopat for å få rettet opp i skaden før det blir feilstilling.
Varme lindrer også på ryggsmerter. Har du badekar, så legg deg nedi der en stund. Alternativt legg på varmeflaske på ryggen.
Du kan fint ta 1 gram paracet og 400 mg ibux, men hvis du ikke kjenner bedring av det så bør du nok få noe sterkere.
Massasje hjelper også.

Har en del plager med ryggen, men ikke sterke smerter. Kom veldig akutt dette, selv om det er det samme området jeg har problemer med til vanlig. Tror jeg har feilbelastet eller overbelastet, spesielt siden jeg også hovnet opp på ene siden av ryggen. Da litt lenger opp. Men æsj, får vel ta kontakt med lege i første omgang, mamma maser sånn :P

Prøv med Pinex, reseptfritt på apoteket:-) Jeg sliter mye med ryggen, og får egentlig skrevet ut sterkere tabletter hos legen, men hvis jeg ikke kan ta av dem (f.eks. hvis jeg skal kjøre bil, er varseltrekant på dem), så tyr jeg til Pinex:-)
Nå er jeg heldigvis ikke konstant dårlig da, det kommer av og til, så slipper å ta mye smertestillende. Kan kanskje være lurt å kontakte legen ja, særlig hvis du i tillegg har fått hevelse som du skreiv oppi her. Lykke til!:-)

Voltsrol bør du ligge unna, bivirkningene av denne selv i små doser er ikke bra, særlig ikke sammen med paracet og ibux. Ibux ville jeg også prøvd å holde meg unna.
Selv sliter jeg mye med smerter men tar kun paracet. Har resept på all verdens greier, men liker ikke å ta det.
Selv foretrekker jeg tramadol, men prøver som sagt å unngå å ta det.
Ting som feks pinex forte blir jeg heeelt vekke av, føler meg full og svimmel.

Back
Topp