Smertestillende

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg ble spurt av en jordmor om jeg ønsket smertestillende da tårene trillet fordi jeg hadde vondt. Spurte hva de hadde og jm sa pinex forte og paracet. Jeg fikk medisinene i et lite beger og senere kom hun inn med litt flere, men denne gangen i pakken. Jeg ser på pakken og det står paralgin forte! Dette skal man vel ikke ta i svangerskapet? De virket og er sterke. Føler meg relativt sløv og vil ikke ta fler. Er det noen av dere som vet om det er trygt?? Kan ikke skjønne at jeg har fått paralgin forte :s

Pinex forte og paralgin forte er det samme. Det er jo helst NSAIDS man skal styre unna i svangerskapet (sånn som ibux, voltaren osv), i paralgin forte er det jo paracetamol og kodein. Det er vell ikke direkte anbefalt å ta paralgin forte under svangerskapet, men det er jo heller ikke bra for babyen i magen at du ligger å har kjempevondt så det er jo noe du må veie opp mot hverandre :)

Japp, paralgin og pinex = same shit ;) Har sjølv fått det, og skal ta det når det er på sitt værste. Altså ikkje ofte, men ein sjelden gang så er det ikkje noko problem. Tar 1 stk og ikkje 2 som legen sa...

Tusen takk dere! Merket jeg ble usikker. Spesielt fordi det faktisk lindret mye av smertene. Skal ikke ta flere, kun om det blir altfor ille. Takk for svar! :D :D

Back
Topp