Smertestillende...

HEN

Blir kjent med forumet
Jeg sliter veldig med migrene... Jeg var fin frem til uke 11 og nå begynner det daglig. Jeg har diagnosen kronisk migrene fra før av, så dette er ikke noe nytt for meg. Men nå må man jo begrense seg med smertestillende. Migrenemedisin er følgelig lagt på hylla og det eneste jeg kan hjelpe meg med er Paracet. Noen som har erfaring med hvor ofte man kan ta dette?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Den doseringa holder jeg meg fint innom. Tok 2 igår, og har veldig behov for det nå. Kjennes ut som hodet eksploderer snart :( Kan vel ikke være så galt da? Og ta to nå tenker jeg?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg var hos lege sist uke, og spurte om det samme... Om hvor mye paracet jeg kunne ta, og han sa at det ikke gir fosterskader så jeg kunne ta den mengden som stod på pakken når det var verst :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff...hodepine er ingen enkel sak. Jeg er også plaget av det, men ikke migrene.
Noen gang hjelper det å drikke en kopp te eller kaffe med koffein...man skal ikke ha så mye av koffein, men jeg tar heller en kopp istedenfor tabletter.
God bedring <3

Huff, stakkar deg :( Jeg sliter med migrene og hodepine som følge av skjeve hornhinner til vanlig... Men er så heldig at jeg ikke har hodepine under svangerskapet... Var slik sist også. Jeg ville gått ut fra det som står på pakningsvedlegget, men undersøkt med legen for sikkerhets skyld..

Lykke til, håper du har noen bedre dager i vente :) Vet så altfor godt hvordan det er med hodepine...

Dersom man holder seg innenfor anbefalt dagsdose, så kan man ta paracet under graviditeten med god samvittighet. Det er dumt å lide unødig, bare fordi man er gravid - sa fastlegen min! :)

Back
Topp