Smertestillende..

TereseSt

Betatt av forumet
Jeg har så vondt i hodet at jeg snart tror jeg dør!! Kan jeg ta smertestillende? Har paracet 1g, men er så usikker på om jeg kan ta de?

Jeg sliter og med en vanvittig hodepine, tok 1 g i dagtidlig, men hjalp ingenting :( paracet skal være greit å ta når man er gravid.

Ja, er det jeg mener å huske, men er ikke helt sikker skjønner du:)

det kan du ta. Du skal IKKE ta ibux under svangerkapet. Det står på pakken (gjorde det før), at man kan ta de de tre første månedene eller inntil de tre siste... Det stemmer ikke, bare så det er sagt :)

det kan du ta. Du skal IKKE ta ibux under svangerkapet. Det står på pakken (gjorde det før), at man kan ta de de tre første månedene eller inntil de tre siste... Det stemmer ikke, bare så det er sagt :)
Hvorfor er det egentlig farlig??
Spør fordi jeg "levde" på paracet og ibux i jula når jeg var syk. Trengte det for å klare å gå gjennom dagen med to små. Men jeg viste ikke at keg var gravid (da hadde jeg ikke tatt det).

Ibux kan gi misdannelser på fosteret, og økt blødningsfare. For enkelte kan den økte blødningsfare øke risikoen for SA også.

Paracet er trygt å ta, men er dessverre det eneste som er trygt :( Har også kronisk hodepine, og tok smertestillende flere ganger i uka før jeg ble gravid. Paracet alene hjelper ingenting, så er ikke engang vits å ta for min del, så får bare leve med smerter og lite søvn et halvt år til. Hver gang jeg holder på å kapitulere tenker jeg om det er så vondt at jeg heller vil la barnet mitt bli misfostret enn å holde ut smerten, og da holder jeg ut.

Jeg tok parameter 1g og hurra, hodepinen er borte!! Jeg har aldri vondt i hodet, og takler det veldig dårlig når jeg først har.. Så jammen meg godt det funka..

Hvorfor er det egentlig farlig??
Spør fordi jeg "levde" på paracet og ibux i jula når jeg var syk. Trengte det for å klare å gå gjennom dagen med to små. Men jeg viste ikke at keg var gravid (da hadde jeg ikke tatt det).

Du fikk svaret under her ser jeg :p Det står på pakken at man kan, men jeg valgte heller å høre på legen der. Ibux vle absolutt ikke anbefalt. Paracet tar ikke knekken på ting hos meg, så jeg sliter når jeg ikke kan ta ibux. Panodil zap har derimot funket greit. Går nok helt fint selv om du har tatt det i starten :) Jeg skal iallefall ikke si noe, som både røyket, drakk og spiste spekemat før ejg fant det ut.

Jeg drakk også vin, tok ibux og spiste spekemat og medium-rå reinsdyrsbiff før jeg visste jeg var gravid, det går heldigvis stort sett bra. Men tar ikke flere sjangser etter jeg testet positivt.

jeg prøver å begrense smertestillende..Ibux har jeg ikke fått lov å ta de siste årene fordi jeg hadde magesår for 8 år siden.. tar vanlig paracet om jeg må ,har tatt totalt 4 så langt på 8 uker og prøver heller å sove bort hodepinen, men har det ifra nakken igjen nå,så må prøve å få behandling på nakken.. jeg smakte minimalt med rakfisk og røkt laks og spekemat i jula og drakk 2 glass sprit..viste heller ikke at jeg var gravid da

Det går nok bra til dere alle! Tenk på de som ikke oppdager at de er gravid før det har gått flere mnd, eller de som påstår at de ikke visste at de var gravid før de ligger der å skal føde. De har sikkert spist å drukket mye de ikke skulle gjort, så går det bra likevel (som regel).

Back
Topp