Smertestillende

Nei.
Ibux tilhører en gruppe legemidler som kalles for NSAIDS. De er betennelsesdempende, og veldig uheldig for deg som gravid.

Ring legekontoret og hør om de har noen bra alternativ til deg. Paracet, eller funker det ikke?

Oj jeg tok en ibux på 200 mg og en paracet. Slitt med hodepine/ migrene og eneste det som hjelper. Gulp håpe det ikke skadet

Jeg kan aldri tenke meg at en kan gjøre mye skade. Selv tar jeg ingen ting så lenge jeg er gravid.. Jeg tenker heller at jeg kan tåle litt smerte enn å risikere noe. Men som sagt en tror jeg ikke skader.. men jeg ville rådført meg med legen. De har jo også nett forsket på dette med Ibux og paracet i kombinasjon, og det var vist fy fy.. men synst det er litt rart da apoteket alltid anbefaler det. :) men tror ikke du skal få panikk.

Jeg har migrene og tar naproxen ved anfall. Funker veldig bra. Er jo best å holde seg borte fra all medisinbruk, mn da jeg gikk over en uke med migrene i første svangerskap, så fikk jeg beskjed om at fosteret har det IKKE godt om mor har det så vondt. Da er det bedre med måteholden tbl bruk (som er godkjent av legge, seff!!!!)

Ja, med migrene skjønner jeg godt at det må smertestillende til :) har hatt det en gang før så det skjønner jeg veldig godt. :) men for min egendel tenker jeg på sånn når jeg har feber, vanlig hodepine osv. :)

Smørblomst1 skrev:
Ja, med migrene skjønner jeg godt at det må smertestillende til :) har hatt det en gang før så det skjønner jeg veldig godt. :) men for min egendel tenker jeg på sånn når jeg har feber, vanlig hodepine osv. :)

Det er jeg helt enig med deg i :-)

MamsTW skrev:
Jeg har migrene og tar naproxen ved anfall. Funker veldig bra. Er jo best å holde seg borte fra all medisinbruk, mn da jeg gikk over en uke med migrene i første svangerskap, så fikk jeg beskjed om at fosteret har det IKKE godt om mor har det så vondt. Da er det bedre med måteholden tbl bruk (som er godkjent av legge, seff!!!!)

Jeg er HELT og holdent enig med deg. :D

Jeg mente ikke skremme deg, og jeg tror ikke 1 ibux 200 gjør noen skade. Men det er som sagt ikke anbefalt å ta ibux med prøving og i svangerskapet. Hør med legen du, om det finnes noen andre smertestillende du kan ta, som er "magevennlige" 

Det er migrene jeg sliter med og. Ikke no godt og ikke bare bare å legge seg når lille snuppa ikke hadde lagt seg selv. Får forhøre meg med legen hva jeg kan ta:)

Naproxen skal jo man heller ikke ta, trodde jeg

Paracet er trygt å ta under svangerskapet :)
Ellers er det riktig at man bør holde seg unna alle typer NSAIDs, som Ibux, voltaren, Naproxen osv...
Hjelper ikke Paracet er det nokk lurt å snakke med legen for annet alternativ :-)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg helt vanvittig mye migrene. I hele den 4. mnd hadde jeg migrene i 3 døgn i strekk, så hadde jeg en pause på 4 dager og så begynte det igjen. Ble sendt til legevakten og fikk morfin et par ganger når det var på sitt verste. Men det kan man jo ikke gjøre for ofte, så det som hjalp meg litt var å gå til naprapat. Men jeg ringte til slutt migreneklinikken i Oslo, og de sa at det var bedre for fosteret og meg at jeg tok migrenemedisin isteden for å gå å ha den smerten. Men hør med lege/evt migreneklinikken først.

Ingenting annet en naproxen funker på min migrene. Og jeg blir heller ikke kvitt den uten å ta tbl. Legen sa til meg at siden jeg hadde så sjeldent anfall var det ingen fare å bruke. Hadde jeg hatt hyppige anfall så hadde sikkert noe annet blitt anbefalt meg. Ble faktisk kvitt migrenen i svangerskapet etter første time med osteopat. Kom ikke tilbake på nesten 1 år :-)

Har lest av både pinex og paracet er de "gode" smertestillende. Så hvis det MÅ tas noen smertestillende ville jeg nok gått for det istedet for ibux :)

Back
Topp