smertestillende

Hanes88

Betatt av forumet
Sliter med syykt vondt i hodet i kveld, ossen smertestillende er dt vi ikke skal ta ? noen som vet ? :)

Du skal generelt være forsiktig med medisiner under svangerskapet, men paracet kan du ta om det blir ille. Du skal ikke bruke NSAIDS som f.eks Ibux, Naproxen, Voltaren eller Voltarol. Dette har vist å øke faren for SA.

Om du har noen i nærheten kan du jo be om en nakkemassasje eller ta en god varm dusj og tøye litt på nakken.. det kan hjelpe, og tar kanskje toppen av smertene så du slipper å ta medisiner.

God bedring!!! :)

Takk for det :)) da prøver jeg å ikke ta noe som helst :) En dusj også legge seg, er vel beste medesinen da :)

Takk for det :)) da prøver jeg å ikke ta noe som helst :) En dusj også legge seg, er vel beste medesinen da :)

Best og ikke ta noe, men kan ta en paracet eller paracetamol.. Sa i allefall legen min til meg =)

Paracet er ikke farlig for gravide. Bare å lese på pakningsvedlegget :)

sommerbaby2012 skrev:
Paracet er ikke farlig for gravide. Bare å lese på pakningsvedlegget :)

Legen min bad meg prøve så godt jeg kunne å holde meg unna paracett.
Det var forsket på at barnet lettere kan få astma om mor bruker paracett.
Sliter selv med kraftig hodepine og det har jeg ofte også.
Det har vært så ille at jeg har kasta opp, og det varer gjerne i flere dager :(

Jeg har akkurat vært i USA og fikk en KRAFTIG bihulebetennelse mens jeg var der så jeg tok en paracet med en tablett som inneholder ibufrofen for å komme meg mellom dagen! Leste mye om ibufrofen og det står at man ikke skal ta deg de tre siste mnd. Og jeg er forbi sa grensa så jeg tok de uten frykt!:)

Stemmer at det ikke er før de 3 siste mnd man ikke skal ta ibux..Tror nok jeg hadde holdt meg unna uansett for sikkerthets skyld.

.Men, paracetamol skal ikke være farlig og ta...Man hører stadig vekk om noen som har hørt noe av noen at det kan være skadelig..Mitt råd er å sjekke alle legemidler i felleskatalogen/pakningsvedlegget..Dette skal til enhver tid være oppdatert, og er mye enklere og forholde seg til enn mange ulike råd:) I alle fall når det gjelder medikamenter:) 

ceria skrev:
Jeg har akkurat vært i USA og fikk en KRAFTIG bihulebetennelse mens jeg var der så jeg tok en paracet med en tablett som inneholder ibufrofen for å komme meg mellom dagen! Leste mye om ibufrofen og det står at man ikke skal ta deg de tre siste mnd. Og jeg er forbi sa grensa så jeg tok de uten frykt!:)

Det er flere leger som fraråder ibufrofen stoffet i hele svangerskapet.. Jeg sliter med smerter i muskelaturen i ryggen.. og av det mye hodepine, og jeg skal ikke ta ibux i svangerskapet...

Back
Topp