smertestillende ved uttak

WhiteRose

Glad i forumet
Har skjønt at man får ganske mye + lokalbedøvelse...
MEN... jeg tåler så syyyykt mye smertestillende.. spinalen under keisersnitt funka ikke optimalt, lokalbedøvelse til tannlegen da jeg skulle opperere ut visdomstenner var en vits... jeg bruker morfinpreparater til hodepinetabletter.. er det noen som har fått sedsasjon under inngrepet noen ganger?? at man ikke husker det etterpå? fikk det til tannlegen, å han sa jeg skulle være lykkelig for at jeg ikke huska inngrepet.. så nå har nervene til et evt uttak begynt å melde seg!

Min terskel er ganske høy den og, men snakk med legen, så blir dere enige om hvordan dere skal gå fram :)

Virker som det er veldig varierende fra person til person hvor smertefullt (eller ikke) et uttak er. Også veldig varierende hvor mye smertestillende de ulike klinikkene tilbyr (sånn i første omgang).

Jeg behøver til vanlig langt trippel dose MINST hos tannlegen. Og spinalen de forsøkte seg på under fødsel fungerte minimalt (lå fortsatt å hylte av smerte) - så tåler litt jeg også.
Under uttaket mitt så stoppet de faktisk opp og ga dobbel dose da de så jeg hadde vondt. Ikke fordi jeg va om det men fordi de så meg og ga meg det jeg behøvde - så min erfaring er at de prøver seg fram og gir etter behov! :)

Jeg må også ha mye smertestillende for at det skal ha noe som helst effekt. Både uttak og innsett har vært jæsklig vonde. Men vi er alle forskjellige og det er ikke sikkert du får så vondt uansett.

Men på riksen ba jeg hverfall om ekstra smertestillende sist og fikk noe som startet på oxy (oxynorm?) Jeg ble sykt dårlig av det så skal be om noe annet denne gangen. Men hør på klinikken din ved ul så ordner de noe ekstra for deg. Jeg skulle gjerne hatt noe rett inn i armen ;) Håper vi får noe bra smertestillende denne gangen.

Back
Topp