Smertestillende under fødsel

En tråd i 'Juni 2017' startet av Studentmamma88, 13 Mar 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Nilen Gift med forumet Maiblomstene 2017 Aprilbarna`15 Sommerfuglene 2017

Syns bare det var bra at noen sa noe om at det kan gi komplikasjoner :)

2. Studentmamma88 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Hva er remifentanyl? :)

3. Studentmamma88 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Samme her! Er så nervøs for å føde raskt nå også, og i tillegg uten min gode venn lystgass. Håper bare de er flinke, og at jordmoren kommer med forslag, for jeg aner ikke hva som kan funke. Bortsett fra badekar, men det er jo ikke noe selvfølge å få i juni. ;)

• Liker Liker x 1
  4. Billiie Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Mye kan nok komme litt feil ut ja, men jeg synes en bør være forsiktig med å dømme uten å vite noe om situasjon eller person. Du skriver for eksempel nå at det ikke er å føde naturlig hvis en får epidural..;) Har hørt mye rart, som at keisersnitt ikke er ekte fødsel, fødsel med smertestillende ikke er ekte fødsel, at hvis fødselen tar mer enn 3 timer så er en dårlig trent, prestisje i å ha flatest mage rett etter fødsel osv. Synes folk må slutte å konkurrere med alt, hver eneste fødsel er unik og en prestasjon uansett hvordan mener nå jeg. Helt enig i at alle som føder må være forberedt på at det vil være smerter involvert i en fødsel (både med og uten epidural):smug: Ser på kommentarene dine at du ikke mente vondt, men må bare få poengtere at vi må passe oss for hva vi sier og mener om andre sin situasjon.

5. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Jeg skal i alle fall ha en plan på forhånd denne gangen. Sist gang var jeg åpen for alt av smertestillende, men også for å klare meg uten. Jeg ba aldri om å få noe som helst, men jordmor tok kontroll og bestilte likevel. Veldig glad for det. Epiduralen gjorde at jeg ikke fikk trykketrang, og det var ikke positivt! På den andre siden hadde jeg nok ikke klart mer smerte.

6. Engodnrto Glad i forumet Marsboere 2020 Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Februarbarna 2020

Jeg er åpen for alt egentlig. Tar det som det kommer [emoji5]

7. Nilen Gift med forumet Maiblomstene 2017 Aprilbarna`15 Sommerfuglene 2017

Nei, nå syns jeg du leser litt vel mye inn i det jeg skriver :p Forstår at dette var en følsomt tema, men nå får det da være!

• Liker Liker x 2
  8. Spiraltroll Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Sterkt smertestillende, anestesimiddel. Ligger i morfin-gata. Jeg skulle gjerne klart meg uten, men pga tidligere operasjoner og sykdom får jeg kraftige rier helt fra starten av og jeg føder treigt. Nytter liksom lite å ligge et døgn i fødsel når første rie er nesten like ille som siste [emoji15]

• Liker Liker x 1
  9. Spiraltroll Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

http://www.babyverden.no/Fodsel/Smertelindring/Nytt-drug-til-fodende/

Fant denne! Fint forklart [emoji1]

10. sukkerklumpen Flørter med forumet

Jeg skal prøve lystgass siden det er på det sykehuset jeg skal føde, så vil jeg ha epidural om det er mulig. Vil ikke ha mer vondt enn nødvendig. Men vet jo at ting kan forandre seg når man kommer dit. Hva folk bestemmer seg for er opp til hver enkelt, syns ikke man skal rakke ned på de som ikke velger smertestillende fordi de vil gjøre det naturlig eller de som velger lindring. Alle gjør en bra jobb uansett :)

• Liker Liker x 1
  11. Aprilbaby Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Fikk både lystgass og epidural sist! Følte epiduralen hjalp godt en stund men til slutt hjalp det nesten ikke i det hele tatt aå da ble det epidural! Ønsker egentlig å bruke kun lystgass denne gangen da jeg ikke kjente presserier og følte ikke at jeg hadde kontroll med epidural! Men herrefred det var veldig deilig å få hvilt seg og sove litt etter epiduralen begynte å virke

12. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Jeg må bare si at det stemmer at en fødsel ikke regnes som naturlig lengre etter man får epidural. Det er ikke synsing eller mening om prestasjonsevne, men legene gjør et medisinsk inngrep i fødselen, og øker dermed risikoen litt, og fra et medisinsk synspunkt ansees den ikke som naturlig lengre :) Det betyr ikke at den er mindre ekte eller prestisjefylt da :)

Til de andre tingene du skriver så må det være noe av det mest latterlige jeg har hørt, har noen sagt det til deg? Hvordan klarte du å holde deg alvorlig når noen sa at man var dårlig trent hvis man brukte mer enn tre timer?! :hilarious: Da må jeg være en av tidenes dårligst trente mødre :hilarious:

13. Mortil2 Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Rakk ikke smertestillende med første.
    Brukte ikke smertestillende med nummer 2.

Vet jo ikke hvordan min tredje fødsel blir, så jeg får ta det som kommer.

• Liker Liker x 1
  14. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Kanskje de med styrtfødsler bak seg bare må slutte å bevege seg, for å komme i dårlig form og dermed rekke fram til sykehuset? ^^

15. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Ja det er nok løsningen :hilarious:

• Liker Liker x 1
  16. Ambriel Forumet er livet Sommerfuglene 2017

Hiver meg på denne, har gått så raskt at jeg ikke har rukket smertestillende de to andre gangene, så satser på det denne gangen også :happy:

17. Sjuraku Betatt av forumet Sommerfuglene 2017

Takler ikke smerter å vil gjerne bedøves fra topp til tå :p

18. Philae Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Jeg er ikke spesielt redd for smerte, sånn i utgangspunktet, men jeg er veldig redd for å miste kontrollen. Så jeg har lyst til å unngå epidural. Jeg blir mer bekymret for tanken på at det kan minske styrken på riene og trekke ut fødselen, enn tanken på å ha vondt mens det varer. Om jeg kan være "med" og vet hva kroppen driver med, så er jeg fornøyd med det.

Men jeg har aldri født før, og om jeg etter en halvtime roper etter epidural eller mord, så anser jeg ikke det som et personlig nederlag. Mulig jeg skriker etter narkose før det hele er over, det tar jeg helt som det kommer. :D

19. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Jeg er kontrollfreak og for meg var selve fødselen et tap av kontroll, der epidural var løsningen. Og det gikk fortere etter epidural hos meg fordi kroppen endelig slappet av. Men det finner du ut av når du kommer i fødsel selv, må ikke bestemme deg på forhånd [emoji5]

• Liker Liker x 1

Del denne siden