Smertestillende til gravide

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Finnes det noe man kan gjøre, evt noe smertestillende gravide kan ta for å lindre bekkensmerter som følge av bekkenløsning? Jeg har fått tilrettelegging på jobb, jobber redusert stilling og har øvelser fra fysio + bekkenbelte. Likevel opplever jeg ofte å ha såpass sterke smerter om kvelden at jeg sliter med å få sove. Hviler når det lar seg gjøre i løpet av dagen, prøver å ta.pauser når smertene kommer, har puter i senga etc. Har forsøkt varmt bad, varmeflaske og av og til tatt paracet når jeg er helt desperat.. er gravid i uke 30.

Last edited:
Finnes det noe man kan gjøre, evt noe smertestillende gravide kan ta for å lindre bekkensmerter som følge av bekkenløsning? Jeg har fått tilrettelegging på jobb, jobber redusert stilling og har øvelser fra fysio + bekkenbelte. Likevel opplever jeg ofte å ha såpass sterke smerter om kvelden at jeg sliter med å få sove. Hviler når det lar seg gjøre i løpet av dagen, prøver å ta.pauser når smertene kommer, har puter i senga etc. Har forsøkt varmt bad, varmeflaske og av og til tatt paracet når jeg er helt desperat.. er gravid i uke 30.
Hei Julilykke-17!
Det høres ut som du er flink til å lytte til kroppens signaler med de tiltakene du beskriver:) Men det er selvfølgelig noen ganger smertene blir for sterke selv om du tar hensyn. Du sier du tar Paracet en gang i mellom, det er helt i orden. Paracet er førstevalget av smertestillende til gravide. Dersom du føler at dette ikke lindrer nok, eller at du synes det er ofte du trenger å bruke smertestillende vil jeg anbefale deg å snakke med legen din om dette slik at legen kan gi deg råd angående dosering eller om du kan få bedre effekt av noe annet.
Hilsen Inger Marie

Back
Topp