Smertestillende i svangerskapet

Tina11

Betatt av forumet
Julikulene 2020
hva er greit og ikke her, noen som vet ? Fra å være kvalm i en uke nå, har hodepinen lagt seg voldsomt på meg - Andre som må ha tatt smertestillende til slutt?

vil bare legge til at jeg aldri tar noe smertestillende før det er helt krise. :eek:
 
Paracet er ok, Ibux er ikke det :) Vet ikke om det er flere ting som er ok
 
Tok selv paracet for 30 min :banghead: prøver å unngå men hode holdt på å eksplodere! det går ikke bra sammen med kvalme og eksamenslesing :shy:
 
Takk for gode svar, ble en Paracet - så godt å få en liten pause. :joyful:
 
Jeg spurte legen om dette på torsdag. Det er kun paracet som er ok for gravide, men skal ikke tas for ofte.
 
Sniker.
Min fastlege sa at ift Paracet kan man faktisk gå fast på maxdose ved behov, gjennom hele svangerskapet uten at det gjør noe. Eneste bivirkning som ikke står i pakningsvedlegget er at på guttefoster kan Paracet føre til at testiklene ikke kommer ned i pungen.

Sjekk tryggmammamedisin.no om du er usikker på hvilke medisiner som er trygge i svangerskapet :)
 
Sniker.
Min fastlege sa at ift Paracet kan man faktisk gå fast på maxdose ved behov, gjennom hele svangerskapet uten at det gjør noe. Eneste bivirkning som ikke står i pakningsvedlegget er at på guttefoster kan Paracet føre til at testiklene ikke kommer ned i pungen.

Sjekk tryggmammamedisin.no om du er usikker på hvilke medisiner som er trygge i svangerskapet :)
Tusen takk for god info og tips :Heartred
 
Jeg tar paracet i nød hvis jeg må fungere, men er jeg bare hjemme og slapper av men vobdt i hode, så lar jeg bare være og biter renna sammen :wtf:
 
Tar dersom jeg trenger, tror ikke det nødvendigvis er noe bedre med stresset av å ha smerter enn å ta en paracet :smiley-bounce012
Samme tenker jeg .. skal kunne slappe av og ta det rolig men ligger ikke med noe smerter i hodet og stresser før dårlig avslapping .. nei då er Paracet bedre :smug:
 
Ligger med forkjølelse og feber og har tatt Paracet uten dårlig samvittighet. Tenker at det er bedre for oss begge, enn å ha høy temperatur:)
 
Jeg snakket med jordmor om smertestillende, hun sa at man burde ta med måte. Det er ikke lurt å gå rundt med store smerten, men at man bare burde være obs med å ikke ta for mye og for ofte gjennom graviditeten. Hun nevnte noe om en studie som hadde koblet økt bruk av smertestillende sammen med ADHD hos barn, men at det var en liten studie som ikke nødvendigvis stemte. Jeg tenker at får jeg veldig vondt i hodet så tar jeg smertestillende. Om du tar Paracet i ny og ned tror jeg ikke vil påvirke. Tror mer advarselen går til dem som tar Paracet ofte.
 
Back
Topp