Smertestillende i svangerskapet

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg har fått time hos tannlegen i morgen, og hun jeg snakket med trodde det ble rotfylling/evt operasjon for å ta den ut. Skrekk og gru til det!!! [emoji33][emoji33]

Men, hvordan er det med smertestillende i svangerskapet?
Noen som har vært hos tannlegen og gjort lignende, hva fikk dere beskjed om?

Fikk beskjed om at jeg ikke kunne rotfylle forrige gang da jeg var gravid. Hadde betennelse i en tann, så fikk antibiotika, og måtte vente til etter fødsel før jeg kunne rotfylle. Tror det har noe med infeksjonsfare å gjøre :rolleyes:. Men sånn ellers så kan man ta Paracet.

Fikk beskjed om at jeg ikke kunne rotfylle forrige gang da jeg var gravid. Hadde betennelse i en tann, så fikk antibiotika, og måtte vente til etter fødsel før jeg kunne rotfylle. Tror det har noe med infeksjonsfare å gjøre :rolleyes:. Men sånn ellers så kan man ta Paracet.

Lest litt om det og er så delte meninger.. noen får beskjed om at de kan gjøre alle tannbehandlinger som gravid mens andre får beskjed om å ta en midlertidig løsning til etter fødsel.. får håpe hun jeg skal til i morgen vet best [emoji15] bare redd jeg får skikkelig smerter etterpå og ikke kan ta noe smertestillende.. holder med smerter i bekkenet liksom om jeg ikke skal sitte å ha smerter i kjeften i tillegg [emoji23]

Sjekk med relis og hør med fastlegen din først, men jeg mener Paralgin Forte skal være greit å ta i svangerskapet om det er krise. Ibux skal også gå an å ta i 2. trimester med det er vel gjerne noe man helst vil ligge unna så lenge man er gravid.

Sjekk med relis og hør med fastlegen din først, men jeg mener Paralgin Forte skal være greit å ta i svangerskapet om det er krise. Ibux skal også gå an å ta i 2. trimester med det er vel gjerne noe man helst vil ligge unna så lenge man er gravid.

Har heldigvis time til svangerskapskontroll i morgen kl 14 hos fastlegen min så da skal jeg spørre [emoji4]

Har heldigvis time til svangerskapskontroll i morgen kl 14 hos fastlegen min så da skal jeg spørre [emoji4]

Perfect timing :happy: apoteket kan helt sikkert også hjelpe deg om fastlegen er usikker :)

Back
Topp