Smertestillende etter keisersnitt??

smama

Glad i forumet
Hva fikk dere av smertestillende etter snittet, og hvor lenge tok dere noe ?

Gikk på maxdose ketorax og oxy-etellerannet i hele den uka jeg lå på sykehuset... Skal sies at det var ryggen som virkelig var vond etter 3 uker i syehusseng, pluss 16 timer i fødsel før det ble hastesnitt.

aner ikke hva jeg fikk. noe intravenøst og 2 forskjellige piller. sluttet å få intravenøst gjevnlig etter 5 dager (fikk i perioder om jeg ba om det) og fikk smertestillende tabletter til nesten 2 uker etter.

Fikk intramuskulær morfin første døgnet og litt pinex forte. Deretter gikk eg ovr på pinex fast 4 gongar i døgnet.

Fikk en morfinsprøyte, samme natt som jeg tok ks, paracet første 24 timene og deretter ingenting. Men måtte ta blodfortynnende sprøyter da.

Fikk morfinsprøyter de gangene smertene toppet seg de første døgnene, og ellers 1 tablett med paracetamolpreparat og 1 tablett med noe annet som jeg ikke husker (to navn i ett, tror jeg) annenhver gang til faste tidspunkt i døgnet.
Fikk ekstra smertestillende noen netter på sykehuset pga luftsmerter (som følge av inngrepet)
Hjemme tok jeg pinex 4 ganger i døgnet i ca én uke. Hadde mye vondt også etter det, men det ble gradvis bedre :)

Paralgin forte de første dagene på sykehuset, ellers bare paracet. Mener jeg tok piller i en uke, så kun etter behov.

Rett etter ks fikk jeg to doser med noe intravenøst, pluss 1g paracet (vanlige paracet er 500 mg) tror jeg det var. Jeg fikk ellers 1 g paracet, oxinorm og oxicontin (en av disse to er hurtigvirkende, og den andre er langtidsvirkende), og så fikk jeg diclofenac (betennelsesdempende). Jeg hadde ks tirsdag 5.6, og fikk alle disse preparatene tirsdag og onsdag. Torsdagen fikk jeg paracet og diclofenac, fredagen fikk jeg også den hurtigvirkende av de oxi-tablettene. Lørdag fikk jeg paracet før jeg reiste hjem, og tok vel et par tabletter på kvelden her hjemme. Tok vel også noen paracet søndagen, men etter det har det ikke vært behov. Du må bare spørre etter smertestillende, det var det jeg fikk beskjed om å gjøre hvis det ble vondt. Jeg hadde lite vondt etter mitt planlagte ks, men fikk på dag tre en skikkelig brennende følelse rundt såret på venstre side. Dette varte en 5-6 dager. Nå er jeg bare litt sår og nummen, og det er bare 11 dager etter ks. Jeg er overrasket over at formen er såpass bra selv om jeg er veldig forsiktig med bevegelser og sånn.

Fikk tilbud om noe hele tiden, men hadde ikke behov for noe. (husker ikke hva jeg fikk tilbud om...)

Sorland skrev:
Paralgin forte de første dagene på sykehuset, ellers bare paracet. Mener jeg tok piller i en uke, så kun etter behov.

Tror det var omtrent sånn jeg hadde det også. Må legge til at etter 2 dager så fikk jeg infeksjon i ks, og de oppdagen en infeksjon på vesla, så vi fikk begge antibiotika og måtte være noen dager lengre på sykehuset pga dette.
Omtrent 3 % av alle som tar ks får infeksjon, det hjalp ikke opp  i alle barseltårer og hormoner for å si det sånnemoticon. Måtte også ta blodfortynnende sprøyter en stund etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Hadde dog ikke særlig vondt heldigvis.

Fikk morfin fast i 2 dager og 1 g paracet 6 ganger i døgnet i 4 dager + morfin ved behov. Tok paracet før jeg la meg i et par dager etter at jeg ble utskrivd.

tok tilsammen 5 paracet og 4 voltarol dei 3 dagane eg var på sjukehuset.. 

Fikk 1g paracet på sykehuset og når jeg kom hjem tok jeg det etter behov,spesielt på kvelden før jeg la meg..Måtte og ta blodfortynnende sprøyter..

Fikk Paralgin Forte og Voltaren som jeg skulle ta 3 gagner daglig. pluss at de satt Klexane (blodfortynnende) sprøyter i magen de to første dagene etter ks.
Hadde ikke bruk for så mye av smerterstillende, så droppa det de fleste gangene.

Fikk morfin og paracett var det vel når jeg ikke trengte morfin, fikk bare morfin første døgnet..fikk med noen tabletter hjem men tok vel bare 1-2 for jeg hadde ikke spesielt vondt!

Fikk ett par morfinsprøyter de to første dagene.. Og Panodil 1g og diclofenac 4 ganger daglig i 3 dager... Pluss blodfortynnende sprøyter 1 gang daglig i 5 dager..

Back
Topp