Smerter

LilleSpireL

Betatt av forumet
Marsipanene 2019
Hei!
Jeg har endel smerter på høyre side, spesielt ved ribbeina. Kommer og går litt, og kjennes ut som stikking og strekking i samme slengen. Ribbeina er skikkelig ømme på denne siden også. Flere som har opplevd dette? Er 23+2 nå i dag
 
Ville ha fått sjekka blodtrykk og urinen. Kan i verstefall være påbegynnende svangerskapsforgiftning.
 
Var på legevakt, legen snakket om gallestein.. jeg syns det er litt merkelig at de ikke sjekket urin, så reiser til fastlegen i morgen. Blodtrykk på 149 over 90, han mente det var pga smerte, men hadde ikke smerter da.. syns det hele er litt tvilsomt.
 
Smerter under ribbein og forhøyet blodtrykk kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Så du bør så absolutt ta en sjekk hos fastlege i morgen. Synes det er rart at legevakt ikke gjorde noe mer, skulle jo ha sjekket både blodtrykk og urin.
 
Smerter under ribbein og forhøyet blodtrykk kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Så du bør så absolutt ta en sjekk hos fastlege i morgen. Synes det er rart at legevakt ikke gjorde noe mer, skulle jo ha sjekket både blodtrykk og urin.
De sjekket blodtrykket, men han tok ikke det på alvor da han mente det var tilknyttet smerten. Men fortalte at jeg ikke hadde noe smerte da, når det ble målt.. men, satser på time hos fastlegen i morgen og ta det derfra. Håper de kan sjekke litt mer..
 
De sjekket blodtrykket, men han tok ikke det på alvor da han mente det var tilknyttet smerten. Men fortalte at jeg ikke hadde noe smerte da, når det ble målt.. men, satser på time hos fastlegen i morgen og ta det derfra. Håper de kan sjekke litt mer..
Jeg er ingen lege, men synes de skulle tatt en urinprøve. Bra du tar det med fastlegen! Gjerne hold oss oppdatert :)
 
Da har jeg tatt blodprøver og urinprøve, lyttet til fosterlyden og sjekket at ting er i orden med mini i magen. Blitt henvist til ultralyd i morgen, så de kan sjekke om jeg har noe problemer med nyre, lever, galleblæren osv.
 
Ultralyd viste hevelser på noe inn under ribbeina på høyre side, husker ikke helt hva han kalte det. Heldigvis ikke noe alvorlig, bare smerte :p Det går over når mini i magen kommer :p Lucky me
 
Ultralyd viste hevelser på noe inn under ribbeina på høyre side, husker ikke helt hva han kalte det. Heldigvis ikke noe alvorlig, bare smerte :p Det går over når mini i magen kommer :p Lucky me
Høres ikke digg ut, men uansett bra det ikke var noe alvorlig, det er det viktigste ;)
 
Ultralyd viste hevelser på noe inn under ribbeina på høyre side, husker ikke helt hva han kalte det. Heldigvis ikke noe alvorlig, bare smerte :p Det går over når mini i magen kommer :p Lucky me
Så bra!
Jeg opplevde det samme sist graviditet og var flere ganger på legevakta der de sjekket for svangerskapsforgiftning. Det viste seg å være gallesteinsanfall, noe jeg ikke fant ut før lenge etter at babyen var født.
Anbefales ikke, så glad på dine vegne for at dette er noe som går over når babyen kommer :)
 
Så bra!
Jeg opplevde det samme sist graviditet og var flere ganger på legevakta der de sjekket for svangerskapsforgiftning. Det viste seg å være gallesteinsanfall, noe jeg ikke fant ut før lenge etter at babyen var født.
Anbefales ikke, så glad på dine vegne for at dette er noe som går over når babyen kommer :)
Det var en av tingene de nevnte på til meg at det kunne være også, kjenner jeg er veldig lettet over at det ikke var det! :) Hvordan opplevdes det for deg og hvordan måtte du håndtere det?
 
Det var en av tingene de nevnte på til meg at det kunne være også, kjenner jeg er veldig lettet over at det ikke var det! :) Hvordan opplevdes det for deg og hvordan måtte du håndtere det?
For meg var det som om noen strammet et belte eller noe rundt ribbeina mine og jeg hadde skikkelig intense smerter. Måtte bare vente til det gikk over. Dro på legevakta noen ganger, men rakk ikke fram før det gikk over.

Etter fødsel ble anfallene verre og endte med operasjon.
 
For meg var det som om noen strammet et belte eller noe rundt ribbeina mine og jeg hadde skikkelig intense smerter. Måtte bare vente til det gikk over. Dro på legevakta noen ganger, men rakk ikke fram før det gikk over.

Etter fødsel ble anfallene verre og endte med operasjon.
Uff, det hørtes ikke bra ut.. er slike stramminger jeg har også, så de nevnte gallestein som et ganske klart alternativ.. Lettet over å slippe det!
 
Back
Topp