Smerter

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Ved 3 aborter bak meg, aner jeg ikke hvordan ett normalt svangerskap skal være. Alt av smerter og ubehag forbinder jeg ved abort.
Har det siste døgnet hatt skikkelige mensmurringer? Er superbekymret iom. at jeh er 6+1 og ikke noen symptomer ...

Mensmurringer er jo et fint symptom da [emoji4] livmora som vokser og jobber, har hatt det i alle mine svangerskap [emoji4]

Sniker inn fra oktober 2018:-)
For å dele min ærfaring.

Før dette svangerskapet hadde jeg også en spontanabort, og når jeg ble gravid igjen var jeg veldig rett for å miste:-( hadde utrolige kraftige mensmurring lignende smerter mellom uke 5 og uke 8:-/ var så gale til tider at jeg ikke klarte å stå oppreist engang. Men det føltes annerledes ut en det gjorde ved spontanaborten alikevell. Legen mente det var «voksesmerter» fra livmoren:-)

Nå er jeg i uke 27 og venter ei lita jente som virker frisk og aktiv:-) så det kan være veldig normalt å kjenne på dette.

Samtidig så er det jo greit å snakke med helsepersonell om man er urolig. Kanskje du klarer å slappe av litt mer etter en sjekk:-) det hjalp veldig for meg;-) lykke til videre!

Sniker inn fra oktober 2018:)
For å dele min ærfaring.

Før dette svangerskapet hadde jeg også en spontanabort, og når jeg ble gravid igjen var jeg veldig rett for å miste:-( hadde utrolige kraftige mensmurring lignende smerter mellom uke 5 og uke 8:-/ var så gale til tider at jeg ikke klarte å stå oppreist engang. Men det føltes annerledes ut en det gjorde ved spontanaborten alikevell. Legen mente det var «voksesmerter» fra livmoren:)

Nå er jeg i uke 27 og venter ei lita jente som virker frisk og aktiv:) så det kan være veldig normalt å kjenne på dette.

Samtidig så er det jo greit å snakke med helsepersonell om man er urolig. Kanskje du klarer å slappe av litt mer etter en sjekk:) det hjalp veldig for meg;-) lykke til videre!
Takk - dette hjalp!
Gratulerer med en liten venn som vokser og gror! :)

Ved 3 aborter bak meg, aner jeg ikke hvordan ett normalt svangerskap skal være. Alt av smerter og ubehag forbinder jeg ved abort.
Har det siste døgnet hatt skikkelige mensmurringer? Er superbekymret iom. at jeh er 6+1 og ikke noen symptomer ...

Hei!

Jeg har mensenmurringer/voksesmerter fra uke 4. Noen dager kraftigere enn andre. Det er visstnok helt normalt. Kjenner det i korsryggen og. Det er som de sier over at det er livmoren som strekker seg og gjør plass til et voksende liv. Det er kombinasjonen av slike smerter og blødning man skal være bekymret for. Hver dag jeg kjenner noe tar jeg som et tegn på at alt er bra! [emoji1]

Har hatt samme murringer og er usikker selv. Er like langt som deg :) Men jeg går nå konstant på do og tisser og er kvalm mer eller mindre igjennom dagen, så jeg tenker at disse murringer bare er fordi livmoren vokser og strekker seg:) Skjønner bekymringen din, men det er nok ikke så ille å ikke kjenne symptomer heller. I mitt første svangerskap fikk jeg ingen symptomer før jeg var nærmere 2.trimester:happy: Holder en knapp på at alt er bare bra i magehuset ditt :happy:

Takk for kloke ord damer :)
Håper at ingen symptomer fortsatt er bra, fikk beskjed fra fastlegen da jeg spurte om å få måle hcg, at det omtrent ikke var vits for at den var begynt å flate ut..? Trodde ikke det skjedde så tidlig..

Takk for kloke ord damer :)
Håper at ingen symptomer fortsatt er bra, fikk beskjed fra fastlegen da jeg spurte om å få måle hcg, at det omtrent ikke var vits for at den var begynt å flate ut..? Trodde ikke det skjedde så tidlig..
Hvor langt er du på vei? Jeg leste et sted at i uke 8-10 så roer den ned og begynner å gå nedover, men vet ikke om det er til å stole på..

Jeg er 6+3 ..
Da jeg mistenkte MA sist pga blødning, tok de målinger med et par dagers mellomrom. Jeg var da i ca.uke 9, men ble satt tilbake til uke 6-7 på UL. Så at du ikke kan få målinger nå i uke 6+3 synes jeg virker merkelig. Den skal jo ikke flate ut så tidlig. Og hvordan kan han si at den begynner å flate ut? Har han tatt noen som helst målinger? Eller er det bare antagelser? Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne på den legen...

Da jeg mistenkte MA sist pga blødning, tok de målinger med et par dagers mellomrom. Jeg var da i ca.uke 9, men ble satt tilbake til uke 6-7 på UL. Så at du ikke kan få målinger nå i uke 6+3 synes jeg virker merkelig. Den skal jo ikke flate ut så tidlig. Og hvordan kan han si at den begynner å flate ut? Har han tatt noen som helst målinger? Eller er det bare antagelser? Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne på den legen...
Nei, hun hadde lest det. Ikke fått tatt noen prøver, har fått ultralyd 14.08.. men skulle gjerne vært beroliget før den tid..

Nei, hun hadde lest det. Ikke fått tatt noen prøver, har fått ultralyd 14.08.. men skulle gjerne vært beroliget før den tid..
Da må ho vel ha lest på noe gammelt vel...? Jeg ville heller ha kontaktet noe privat om hun ikke kan svare deg ordentlig. Til og med min fastlege sier hun selv ikke er ekspert på dette med graviditet og fødsel.

Usj, etter å ha sittet en god stund stille i kveld fikk jeg skikkelig vondt nederst i magen da jeg skulle gå for å legge meg. Såpass vondt at svetten pipler. Blir så nervøs! Håper virkelig bare det er livmor som strekker og holder på...

Back
Topp