Smerter!

Ga92

Flørter med forumet
Har siden søndag hatt så utrolig mye vondt i rygg/mage. Kontaktet legevakt og var inne på sjekk. Tok blodprøve og urinprøve, begge var fine. Lyttet på hjertelyd og hun fant minst en, men mente den var litt lav. 120 slag i minuttet. Ble jo ekstremt bekymret for det! Legevakt ringte gynekolog på sykehuset og de ville ha meg inn på sykehus for ultralyd. Alt var fint med begge babyene, begge hjertene slo, de beveget seg normalt og mengden fostervann var også bra. De sjekket også nyrene mine som var fine de og. Fikk da to paracet og dersom jeg ble bedre av disse i løpet av en time skulle jeg få reise hjem. Ble bedre, reiste hjem, men verre igjen utpå natta. Det eneste som hjalp var dusj.

Var hos legen på mandag for full sykemelding og fortalte at jeg fremdeles hadde vondt, men ikke like ille som søndagen. Han gjorde ingen sjekk utenom blodtrykk, som var fint.. Ny urinprøve på onsdagen som var helt fin, blodprosent var også bra. Blodtrykket var også normalt..

Har fremdeles veldig vondt i ryggen som stråler mot magen. Er litt bekymra og drittlei av å ha så vondt hele tiden. Skal jo egentlig tilbake på jobb igjen på mandag og kjenner jeg gruer meg veldig dersom jeg ikke blir bedre. Er bare så utrolig frustrert nå, er bare rett over 16 uker nå og klarer ikke tanken på å ha så mye vondt ut resten av svangerskapet :-( Får også utrolig dårlig samvittighet for at jeg tar paracet... Prøver å holde meg til 500 mg i døgnet, men føler det er for mye det også.

Dette er nok ikke smerter fra nyre siden de er godt sjekket(?) og jeg har ingen tegn på UVI. Noen andre som har vært borti lignende og som kanskje har tips? Er ganske desperat og villig til å prøve det meste...

Har hørt at bekkenløsning / stram muskulatur kan gi slike smerter. Kanskje prøv å kontakte en fysio/kiropraktor? :)

Har hørt at bekkenløsning / stram muskulatur kan gi slike smerter. Kanskje prøv å kontakte en fysio/kiropraktor? :)

Jeg ville prøvd kiropraktor, fysio eller refleksolog. Det hjalp meg veldig med smerter! Har du tatt blindtarmen?

Jeg har og hørt at bekkenløsning kan gi slike plager. Livmoren din vokser jo ekstra fort siden det er to[emoji6] Ble dette nevnt på sykehuset?

Jeg ville prøvd kiropraktor, fysio eller refleksolog. Det hjalp meg veldig med smerter! Har du tatt blindtarmen?
Tusen takk for svar! Skal prøve å få tatt meg en tur til en av de overnevnte.
Blindtarmen har jeg ikke fjernet... Væææ, kan det være den?!?

Jeg har og hørt at bekkenløsning kan gi slike plager. Livmoren din vokser jo ekstra fort siden det er to[emoji6] Ble dette nevnt på sykehuset?
Huff, bekkenløsning har jeg ikke tenkt på engang.... Kan det gi smerter i kun den ene siden? Ja, livmoren min har vokst veldig nå og er rett rundt navleområdet...

Takk! Bekkenløsning har ikke falt meg inn, kanskje det rett og slett «bare» er det? Stram muskulatur kan det selvsagt også være.. Ska prøve å få time hos et eller annet ☺️ Takk!

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap som var mest lokalisert på høyreside, så ja, fullt mulig. Jeg går til kiropraktor for bekkenlåsning denne gangen.

Ikke vær redd for å ta Paracet, du kan ta like mye som vanlig :-) Håper det ordner seg!

Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap som var mest lokalisert på høyreside, så ja, fullt mulig. Jeg går til kiropraktor for bekkenlåsning denne gangen.
Takk for svar. Skal høre med legen om det kan sjekkes ut. Supert med andres erfaring!

Ikke vær redd for å ta Paracet, du kan ta like mye som vanlig :) Håper det ordner seg!
Huff, ja, helt sikkert. Men har lest så mye skremsel om Paracet og... Prøver å holde meg, men får heller ta om det blir for ille. Takk for råd og fine ord! :-)

Jeg opplevde akkurat det samme igår. Dro på legevakten. Blodprøver og urinprøve var normale. Hjertelyd og spark fra baby. Smertene er borte idag og jeg kjenner liv. Var egentlig ikke bekymret for baby, så lenge jeg ikke blødde og kjente liv. Jobber 100% natt, med tunge forflytninger. Har egentlig 4-5 uker igjen med jobb, men vi får se.

Back
Topp