Smerter

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Flere med smerter i magen? Verkende og litt sånn menssmerter i uke 22?

Flere med smerter i magen? Verkende og litt sånn menssmerter i uke 22?

Ja! Jeg er i uke 24 og har hatt mye menssmerter i det siste. Jeg trodde kanskje det skyldtes at jeg har fått uvi igjen, men prøvene i går avkreftet det. Jordmor betrygget meg og sa at det er helt normalt når ting vokser og strekker seg. Veldig greit å høre det ettersom jeg ikke husker at jeg hadde det sist jeg gikk gravid :)

Ja det var det jeg tenkte å at kanskje uvi eller No var på gang. føltes litt sånn som når man er på slutten og fødsel skal starte. Ekkelt og skummel følse på en gang å sitte på jobb. Formen har tapt seg også de siste ukene føler meg syk på en måte.

Høres ut som kynnere, måten du forklarer det på :-)
Helt ufarlig, så lenge de ikke er veldig vonde. Ubehagelig er de, uten tvil. Livmoren som "øver" seg til den store dagen :-) fleregangsfødene kjenner dette tidligere og lettere enn en førstegangsfødende f.eks :-)

Ja, har det ofte slik jeg også. Husker det var slik fra rundt uke 21/22 sist også.
Husker jeg trodde sist gang at det var uvi, men det var det ikke. Her er det kynnere som kjennes litt ubehagelige ut.

Ja kynnere var jeg inne på å. Hvor er terskelen for vondt lissom

De sier jo kynnere ikke skal være vondt men det er jo ikke godt heller

Har også fått disse smertene nå ila uke 21, magen blir hard så antar at det er kynnere:)

Kynnere er ikke godt nei, skriver under på den. Hos meg blir magen hard og ubehaget er såpass at jeg reagerer litt, men det er ikke slik at jeg vrir meg i smerter for å si det slik.
Terskelen tror jeg varierer fra person til person, ingen er like :-) snakk med jordmor eller lege hvis du føler deg usikker. Men det er nok kynnere du har, de pleier å dukke opp rundt de ukene du er i nå :-)

Jeg har også liknende smerter; noen ganger som menssmerter (da mest i korsryggen), andre ganger som smerter helt nederst i magen og da blir magen hard samtidig. Det kan vare fra kanskje 30 min til flere timer. Det er kanskje kynnere? Men jeg leste en gang "det er viktig å vite forskjell på kynnere og rier". Dermed har jeg antatt at kynnere skal kjennes litt mer ut som rier. De smertene jeg har likner ikke på rier i det hele tatt.
Noen som vet hva det kan være?
Jeg er i uke 28, forresten, og har hatt dette siden ca uke 24.

har hatt mensesmerter i magen også. Men det er et par uker siden nå. tenkte det bare var livmoren som vokste litt ekstra. Kynnere har jeg også, men det kjennes helt annerledes ut og varer kortere. De kommer oftest hvis jeg beveger meg eller anstrenger meg, blir sliten eller sånn Men kan også komme når jeg bare ligger og slapper av på sofaen. I tidligere svangerskap har det vært slik at jo mer sliten jeg har vært, jo oftere kommer kynnerne.

har hatt mensesmerter i magen også. Men det er et par uker siden nå. tenkte det bare var livmoren som vokste litt ekstra. Kynnere har jeg også, men det kjennes helt annerledes ut og varer kortere. De kommer oftest hvis jeg beveger meg eller anstrenger meg, blir sliten eller sånn Men kan også komme når jeg bare ligger og slapper av på sofaen. I tidligere svangerskap har det vært slik at jo mer sliten jeg har vært, jo oftere kommer kynnerne.
Har du sjekket deg for UVI? Høres litt ut som om det kan være en mulighet...

Har du sjekket deg for UVI? Høres litt ut som om det kan være en mulighet...
leverer inn urinprøver til lege på kontroll og har ikke fått tilbakemelding på noe UVI..Så da regner jeg med at jeg ikke har det

Back
Topp