Smerter ved voksende livmor

JeaBHand

Glad i forumet
Novembergull 2017
Dere som har har hatt smerter når livmoren har vokst, hvor lenge har det holdt på?

Mine smerter har nå vart i godt over et døgn uten å gi seg. Våkner om natta og får ikke sove igjen. De er vonde hele tiden, men i perioder er de nesten uutholdelige.

Jeg er nå uke 12, og det er først nå jeg har disse smertene. Kan det være derfor de nå er så kraftige, fordi livmoren ikke har vokst så mye tidligere?
Hvordan er deres smerter, og hvor lenge varer de? Og noen som har tips til hvordan de kan lindres?

Jeg er i uke 12 også. "smerter" jeg har hatt tidligere har ikke vært vonde i det hele tatt, veldig lette mensen smerter egentlig i blant.

Men jeg har til tider hatt mye vondt i lysken og nå har jeg vondt i skambenet [emoji32] fikk strålinger i skambenet og nedover rumpen i går. Skal ta det opp med gynekolog i morgen når jeg har TUL [emoji4] lykke til videre. Håper vi kommer oss til november sammen [emoji4]

Jeg har ikke hatt mye vondt, men kjent det litt i perioder.
Den siste uken har jeg hatt flere ubehagelige kynnere (forrige svangerskap kjente jeg ikke kynnerne i det hele tatt), og det strekker mye mer nå enn det har gjort tidligere. Livmoren har det jo ganske trangt nå før den kommer opp av bekkenet, så tenker det kan være derfor =)

Hadde "voksesmerter" i 2-3 dager nå forrige uke. Er 11+4. Men det ga seg etter hvert, var veldig ubehagelig, men noe jeg bare regner med siden det styres og "bygges" en liten bolig inni der. :happy:

Har hatt det heile veien både no og sist svangerskap. Til tider irriterende "vonde" mensensmerter. Spesielt forrige svangerskap. Da måtte jeg faktisk ta paracet til tider...

Har også hatt litt voksesmerter, er 9+4 idag å i helgen hadde jeg ganske mye. Ligner litt på menssmerter hos meg men kjenner jo at det er annerledes :)

Merker det til stadighet. Som en lett menssmerte. Innimellom skikkelig vondt,men jeg lever med det. Tenker at det er en positiv smerte siden det tyder på at noe gror[emoji1] Hvor ldnge det vil vare vet jeg ikke,men har en mistanke om at det vil vare store deler av svangerskapet. Men siden dette er første gang jeg har kommet så langt så vet jeg ærlig talt ikke.

13+3 i dag å siste uka har smertan økt på. Sviende/brennende smere i skambeinet å kjennes ut som en skikkelig strekk ut mot sidene noen gang. Skikkelig ubehaglig. Men det voks fort inni dær no da. Så skjønne jo at man må ta med sånn i beregninga. Men ikke godt nei.

Nå har endelig de værste smertene gitt seg, og fikk sove igjen fra rundt klokka åtte. Og det er tydelig livmora som har vokst, for kjenner den mye høyere oppe nå, enn for et par dager siden.

Har hatt mye smerter i starten (fikk ikke sove..) men nå er det mer som menssmerter. Hjelper ofte å sette seg litt ned eller aller helst ligge litt. Syns jeg da. Om nettene snur jeg meg alltid slik at jeg ligger på venstre side, føler det hjelper værtfall

13+3 i dag å siste uka har smertan økt på. Sviende/brennende smere i skambeinet å kjennes ut som en skikkelig strekk ut mot sidene noen gang. Skikkelig ubehaglig. Men det voks fort inni dær no da. Så skjønne jo at man må ta med sånn i beregninga. Men ikke godt nei.
Er dette livmoren som vokser...? Har hatt samme opplevelse noen dager nå, trodde det var bekkenet (?). Har vondt i skambeinet , stikker og er ubehagelig.

Er dette livmoren som vokser...? Har hatt samme opplevelse noen dager nå, trodde det var bekkenet (?). Har vondt i skambeinet , stikker og er ubehagelig.

Vet ikke. Men ser det ann. Men m tanke på kor my livmora voks så syns æ ikke d virke usansynlig at den presse mot.

Back
Topp