Smerter ved navlen

Marai

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
September To Remember
Jeg har en god stund hatt skikkelig vondt på høyre siden av magen, litt ovenfor navlen. Det har kommet og gått litt i perioder,og er nå tilbake igjen. Det går stort sett over hvis jeg sitter med helt rett rygg eller står. Det gjør ofte vondt igjen når jeg beveger meg, men kan også komme ut av det blå. Smerten kjennes liksom "rund" ut, hvis det sier dere noe. Det er også ømt hvis jeg tar på huden i det området. Kjenner ingen ting på venstresiden.
Baby ligger med hodet festet, med kroppen på høyre side. Vet ikke om dette har noe å si.

Vet noen av dere hva dette kan være?

Har også kjent litt på det. Tror det er normalt og huden som er i spenn. Men hvis du får mer vondt ville jeg kontakta føden

Har også kjent litt på det. Tror det er normalt og huden som er i spenn. Men hvis du får mer vondt ville jeg kontakta føden
Kanskje jeg skal ta en telefon bare for å være på sikre siden. Det har som regel pleid å forsvinne ganske fort, men denne gangen har det vart i nesten en uke. Begynner å bli slitsomt :wtf:

Kanskje jeg skal ta en telefon bare for å være på sikre siden. Det har som regel pleid å forsvinne ganske fort, men denne gangen har det vart i nesten en uke. Begynner å bli slitsomt :wtf:

Ta å ring for å være på den sikre siden du! Tror det er lurt :happy:

Fortell gjerne hva de sier/ hva som skjer videre. Har også hatt en del smerter ved siden av navlen litt opp (men på venstre side) :-)

Viss det er opp mot ribbeina på høgre side kan det vere problem med galleblæra/gallestein. Men då er det ofte ganske kraftige krampeaktige smerter.

Da har jeg fått en oppdatering dere! :joyful:

Var på kontroll hos jordmor i går. Hun mente at ettersom jeg er førstegangsfødende så skyldes slike smerter (rundt navle området) at magemusklene deler seg fra hverandre for å gi plass til baby og den voksende magen. Hadde jeg derimot født før,og i tillegg hatt en utposning ved navlen, så kunne det vært en påbegynnende navlebrokk. Håper denne infoen kunne være litt til hjelp til de av dere som også lurte litt, slik som meg. :joyful:

Fortell gjerne hva de sier/ hva som skjer videre. Har også hatt en del smerter ved siden av navlen litt opp (men på venstre side) :)

Det skal jeg! Skrev det rett over dette innlegget. Håper det var litt til hjelp for deg også :joyful:

Det skal jeg! Skrev det rett over dette innlegget. Håper det var litt til hjelp for deg også :joyful:
Jeg har født før og navlen stikker litt ut :eek: Skal til fastlegen imorgen, så får høre hva hun sier da. Takk for at du svarte! :D

Jeg har født før og navlen stikker litt ut :eek: Skal til fastlegen imorgen, så får høre hva hun sier da. Takk for at du svarte! :D
Det skulle ikke ha så mye å si om selve navlen hadde begynt å poppe ut, men heller det vonde området ved navlen. Du får høre med legen din for å være på den sikre siden. Krysser fingrene for at alt er i orden! Masse lykke til :)

Back
Topp